امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

فریختگان زاگرس شب یلدا را در تهران دور هم جمع شدند

«….بچه های لر به تنهایی برای خود یلی هستند اما اما به نظر من وقتی با هم هستند تا کنون این طور بوده که متأسفانه کارایی نداشته اند. ما می خواهیم این همدلی و همراهی را زنده کنیم. بنا داریم  مسئله یابی کنیم و چالش های پیش رو را برداریم و من اعتقادم بر این است که «ما می توانیم».

22 دسامبر 2015

فریختگان زاگرس شب یلدا را در تهران دور هم جمع شدند

دیشب فرهیختگانی اقوام مختلف به ویژه از قوم بزرگ لر و کرد و آذری و…، شامل فرهیختگانی از ممسنی و رستم، بویراحمد و کهگیلویه، بختیاری، لرستان و ایلام، کردستان و …، اقشار متعددی از شهر تهران در تهران در دفتر دکتر محمدعلی وکیلی دور هم جمع شدند تا شب یلدا را با هم و در کنار هم باشند.


در این جلسه که برخی با خانواده های خود حضور داشتند، ابتدا در کمیته های متعدد جلساتی برگزار گردید و سپس با صرف شام شب یلدا را با هم و در کنار هم بودند.

در این جلسه دکتر محمدعلی وکیلی مدیرمسؤل روزنامه ابتکار و رییس انجمن روزنامه نگاران غیر دولتی، دکتر الهی استاد دانشگاه، دکتر محمد وکیلی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، مهندس احمدی عضو شورایاری یکی از محله های تهران ، دکتر جلال یوسفی نویسنده و استاد دانشگاه، دکتر پرویز جهانگیری استاد دانشگاه از استان کردستان و جمعی ازاساتید، مدیران عالی و سایر فرهیختگان حضور داشتند.

طی تماس تلفنی که امروز با دکتر یوسفی داشتیم در باره این جلسه با ایشان صحبت شد. ایشان گفتند، تا کنون جلسات متعددی با زاگرسیان و سایر اقوام در تهران برگزار کرد ایم. اما این جلسه بدین منظور برگزار گردید که دوستان دور هم جمع شوند و دیداری تازه بشود و بیشتر با هم آشنا شوند. دوستان زیادی که بیشترشان ممسنی و رستمی های مقیم تهران را تشکیل می داد، در کنار برادران و خواهران روشنفکر از دیدگاه های مختلف سیاسی از ابتدای شب دور هم جمع شدیم. برخی  پس از ساعاتی با اجازه سایرین تشریف بردند، اما دوستان دیگری هم در جلسه ماندند تا شب یلدا را دور هم باشند. بنده هم با خانم افتخار داشتیم که در این مجلس بسیار صمیمی حضور داشته باشیم.

دکتر یوسفی در جواب این سؤال که در این جلسه چه گذشت، گفتند:« این جلسه بیشتر جنبه دیدار داشت و می خواستیم دور هم باشیم. ما لرها واقعاً احساس می کنیم که در تهران به صورت پراکنده بوده ایم، وقت آن رسیده است که هر چند بار دور هم جمع بشویم. در جلسه دیشب از تفکرات مختلف حضور داشتند».

ایشان افزودند:« البته در حاشیه این جلسه بنده با چندتن از اساتید محترم دانشگاه و مدیران قوم لر در پایتخت مدت زمانی را در خصوص مشکلات مردم منطقه صحبت هایی با هم داشتیم. یعنی در حقیقت از فرصت استفاده کردیم. در این جلسه برآن شدیم که خط مشی های سیاسی را در برنامه هایی که برای رفع مشکلات منطقه پیش رو داریم، دخالت ندهیم».

دکتر یوسفی پیرامون ثبت نام خود در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم به خبرنگار ما گفت:« عجله نکنید، بعد از ثبت نام نامزدها مشخص شد». ایشان هم چنین گفتند؛« برخی دوستان اصرار داشتند که من در تهران اسم بنویسم که من به نا به دلایلی از این کار خودداری کرده ام».

ایشان هم چنین گفتند؛،« این جلسات شاید بی ارتباط با انتخابات پیش رو نباشد، اما منحصر به این امر نبوده و به امید خداوند لایزال در آینده ادامه خواهد داشت. ما باید یک تکانی به خود بدهیم. بچه های لر به تنهایی برای خود یلی هستند اما اما به نظر من وقتی با هم هستند تا کنون این طور بوده که متأسفانه کارایی نداشته اند. ما می خواهیم این همدلی و همراهی را زنده کنیم. بنا داریم  مسئله یابی کنیم و چالش های پیش رو را برداریم و من اعتقادم بر این است که «ما می توانیم».

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب