امروز : یکشنبه,۳۰ام اردیبهشت ۱۴۰۳

مصاحبه با دکتر جلال یوسفی نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای شفاف سازی و جواب به برخی شایعات

من نیامده ام که نماینده رستم بشوم. ممسنی طوایف چهارگانه دارد و از سویی برادران ترک زبان ما در ماهور هم هستند، تنها رستم نیست. من به صورت طایفه ای وارد نشده ام. به فرض اگر هم بخواهیم از آن منظر به موضوع نگاه کنیم نیز تنها من نیستم. از رستم ده یا یازده نفر کاندید شده اند، چرا این افراد فقط مرا می بینند.

14 ژانویه 2016

به نام خدا

فضای مجازی و هم چنین اخبار رسیده از منطقه رستم فارس حاکی از آن است که برخی با آمدن دکتر جلال یوسفی به عرصه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار نگرانی کرده اند. از آن جا که دکتر در دسترس ما نیستند مجبور شدیم، مصاحبه ای با ایشان از طریق تماس تلفنی برگزار کنیم. اما ایشان ابتدا از جواب دادن خود داری کردند . دلیل ایشان برای عدم جواب این بود که از التهاب منطقه بکاهند و از طرف دیگر می گفتند که این مصاحبه به منزله تبلیغ برای ایشان است. اما استدلال ما را برای این که به شبهات منطقه پاسخ دهند، ایشان را بر آن داشت که فقط در این چارچوب جواب دهند. در زیر مصاحبه با ایشان از نظر شما می گذرد.


وبگاه ممسنی و رستم : سلام و احترام خدمت استاد عزیز دکتر یوسفی

یوسفی: سلام خدمت شما دوست عزیز

وبگاه ممسنی و رستم : آیا درست است که مردم منطقه رستم از حضور شما در انتخابات ناراحت شده اند؟

یوسفی: مردم منطقه رستم نیستند، تعدادی از افراد هستند که طرفدار نامزد خاصی هستند. من هم به صورت شایعه شنیده ام.

وبگاه ممسنی و رستم : اما ظاهراً این واقعیت دارد!

یوسفی:عرض کردم من هم شنیده ام صحت و سقمش را نمی دانم اما بعید هم نیست.

وبگاه ممسنی و رستم :  به نظر شما چرا این افراد مخالفت می کنند؟

یوسفی: باید از خودشان پرسید اما ظاهراً گفته اند که آمدن من به ضرر منطقه است. نه به خاطر این که با من عداوتی داشته باشند بلکه برخی معتقدند که آراء پخش می شود و از منطقه رستم فردی بالا نمی آید.

وبگاه ممسنی و رستم : آیا شما به این جریان فکر نکردید که وارد شدید؟

یوسفی: من به درخواست بسیاری از فرهیختگان وارد شدم. راضی هم نبودم ما آنقدر فشار آوردند که دیدم درست نیست نیایم.  من نیامده ام که نماینده رستم بشوم. ممسنی طوایف چهارگانه دارد و از سویی برادران ترک زبان ما در ماهور هم هستند، تنها رستم نیست. من به صورت طایفه ای وارد نشده ام. به فرض اگر هم بخواهیم از آن منظر به موضوع نگاه کنیم نیز تنها من نیستم. از رستم ده یا یازده نفر کاندید شده اند، چرا این افراد فقط مرا می بینند.

وبگاه ممسنی و رستم: آیا تا کنون از شما خواسته اند که کنار بروید؟

یوسفی: : نه

وبگاه ممسنی و رستم : پس چرا می گویند شما نیایید؟

یوسفی: باید از خودشان پرسید. این ها حتی زحمتی به خود ندادند که یک جلسه بگیرند و موارد را با هم بررسی کنیم. شاید ما را لایق نمی دانند.

وبگاه ممسنی و رستم : اگر شما را لایق ندانند پس چطور از آمدن شما واهمه دارند؟

یوسفی: نمی دانم . شاید برای ترس از تقسیم شدن آراء

وبگاه ممسنی و رستم : چرا فقط شما را نشانه گرفته اند؟

یوسفی: تا یادم نرفته عرض کنم که یکی از نامزدها بلافاصله بعد از ثبت نام من با من تماس گرفت که البته هدف چیز دیگری بود. می گفت ای کاش حداقل شما نمی آمدید. من صحبت کردم ایشان هم فرمودند هرطور خودتان صلاح می دانید. از آن برادر بزرگوار چیزی نسبت به خودم نشنیده ام.

وبگاه ممسنی و رستم : واقعاً شما نمی دانید چرا اصرار می کنند شما نباشید؟

یوسفی: گفتم من فقط به صورت شایعه شنیده ام ، شاید درست نباشد. اما آن کسانی که به من خبر دادند گفته اند که من به تحریک کس دیگری آمده ام . من این حرف را اگر راست باشد، قاطعانه رد می کنم. مگر من خودم عقل ندارم که دیگری برایم تصمیم بگیرد. اتفاقاً آن برادری که  سمت و سوی نطرات به طرف اوست ، چند ماه جلوتر در جلسه ای خصوصی به من گفتند که با وضعیت موجود اگر بیایید، شاید با توجه به فرهنگ منطقه به شما ضربه وارد شود.

وبگاه ممسنی و رستم یعنی حتی شما را منع کردند؟

یوسفی: منع نکردند. من مصر شدم و جوانب را با هم بررسی کردیم گفتند به نظر من شما نیایید.

نظر خودتان در این رابطه چیست آیا واقعاً شما به آرا ضربه وارد می کنید؟

یوسفی:هنوز هیچ چیزی معلوم نیست. وآنگهی مگر شهر زادگاه من چقدر رای دارد. مثلاً  2000تا  3000 رأای داشته باشد. ۱۰ تا ۱۱ کاندید هستند. چقدرش به من می رسد. سبد آرا هم که رستم به تنهایی نیست.

وبگاه ممسنی و رستم : آیا اگر ریش سفیدان از شما بخواهند کنار می روید؟

یوسفی:  آنان که از من دعوت کرده اند، خودشان باید از من بخواهند که بروم. البته این فرد خاص که مد نظر آنان است ، از من دعوت نکرده است. اما به احترام ریش سفیدان من حاضر به اجماع هستم. ولی مسئله این است که من مشی صلاح طلبی دارم و کاندیداهای برخی اصول گرا هستند.

وبگاه ممسنی و رستم : ولی ممکن است که این افراد علیه شما ائتلاف کنند؟

یوسفی: کدام افراد؟

وبگاه ممسنی و رستم : ریش سفیدان محل

یوسفی:خوب، آن ها دور هم جمع شوند، بقیه را از صحنه خارج کنند من هم کنار می روم. البته این شدنی نیست.

وبگاه ممسنی و رستم : چرا شدنی نیست؟

یوسفی: اگر می شد تا الان این کار را کرده بودند. البته واقعاً این کار خلاف شایسته سالاری است. بعید می دانم عقلا و دنیا دیدگان رستم این چنین تفکری داشته باشند.

وبگاه ممسنی و رستم : با اصلاح طلبان چطور برخورد می کنید؟

یوسفی: بستگی دارد. اما در کل ما قرارمان ائتلاف است. شفاف هم می گوییم. مگر جزء رستم نیستم. اگر ما ائتلاف کنیم، از کجا معلوم من یا یک رستمی دیگر موفق نشود؟

وبگاه ممسنی و رستم : به نظر شما اگر رأی نیاورید به وجهه علمی شما ضربه وارد نمی شود؟

یوسفی: چرا ضربه وارد بشود؟ مگر من دزدی کردم، اختلاس کردم. فامیل هایم را سر کار برده ام. حق کسی را خورده ام. من با این مشخصاتی که دارم وارد عرصه می شوم. اگر یک متخصص توسعه در دو زمینه روستایی و اقتصادی در مقاطع مختلف رأی نیاورد، آن که باید ضربه ببیند من نیستم. من به صندلی دانشگاهم بر می گردم. مردمند که شاید برایشان گران تمام بشود. شاید هم نشود.

وبگاه ممسنی و رستم : به نظر شما اوضاع منطقه را چگونه می توان تحلیل کرد؟

یوسفی: من فعلاً نمی توانم تحلیلی داشته باشم زیرا هنوز لیست ها نهایی نشده است. ضمناً اگر هم تحلیلی داشته باشم عاقلانه نیست که من آن را بر ملاء کنم.

وبگاه ممسنی و رستم : موضوع دیگر نطامی بودن شما هست، در این رابطه چه نظری دارید؟

یوسفی: من بین نظامی های دنیا و سپاه تفاوت قایل می شوم. بین سپاه دو سه دهه قبل و حال نیز همینطور. از طرفی هم بنده و هم دوست و همکار دیگرم که در انتخابات نام نوشته  ایم واقعاً دو فرد فرهنگی و تحصیل کرده بودیم. حالا درست است که او فرمانده بود و من شغلم مدیریتی اما هردو زیاد جنبه نظامی نداشتیم.

وبگاه ممسنی و رستم : برخی می گویند شما دو نفر با هم مشکل دارید؟

یوسفی: مردم همه چیز می گویند. زبان نرم است و سخن نشخوار آدمی زاد. من و آن برادر با هم صحبت کرده ایم که نگذاریم دیگران ما دو نفر را رو در روی یک دیگر قرار دهند. من که هنوز یار گیری نکرده ام که طرفدارانم چیزی بگویند. آن ها هم که تخریب کرده اند، طرفداران من نیستند. آن برادر هم بعید می دانم که دلش بخواهد دست و همکار قدیمی اش تخریب شود. خدا را شاهد می گیرم من برای تخریب نیامده ام. این را پیگری های من در چهار سال و شاید بیش از چهار سال گذشته در باره مشکلات مصیری و رستم و حتی ممسنی نشان می دهد من مدارکشان را دارم.

وبگاه ممسنی و رستم : سوالات زیادی از دکتر یوسفی در باره شایعات و گفته ها در باره یک نامزد خاص پرسیدیم که ایشان جواب نداده و اجازه انتشار آن ها را نیز ندادند.

وبگاه ممسنی و رستم  : در پایان از شما تقدیر و تشکر می گردد.

یوسفی: من هم تشکر می کنم . لطف کنید صدا را که پیاده کردید، تایپ شده اش را برای من بفرسیتد. تا پس از تأیید من منتشر شود.

مصاحبه از: دکتر اصلان عزتی

منبع: وبگاه ممسنی و رستم

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب