امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

نامه دکتر جلال یوسفی در واکنش به سخنان رییس کل دادگستری استان فارس در باره تیلیغات در فضای مجازی

 عده ای از نامزدهای انتخاباتی استان فارس از چهار سال به این طر ف( هر کدام از زمانی شروع کرده اند)  با همراهی برخی افراد که متأسفانه درمیان این ها مدیرانی نیز دیده شده است، به خانه های مردم مراجعه و درخواست رأی کرده اند. در این میان تخلفات و بزه برخی محرز است . که شاید آن مقام عالی قضایی استان خود بهتر از بنده در جریان مصادیق باشند.

9 ژانویه 2016

رییس کل  محترم دادگستری استان فارس

 با سلام و عرض ادب و احترام

خبری با این تیتر«فعالیت نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی رصدمیشود/ تشکیل اولین پرونده تخلف انتخاباتی در استان فارس» در رسانه ها از طرف شما خواندم. واقعیت آن است که از خواندن خبر هم خوشحال شدم و هم ناراحت. خوشحال از آن جهت که قانون گرایی در کشور نهادینه می گردد و ناراحت از این که آیا باید این گونه فعالیت ها را به فضای مجازی محدود کرد؟!


آیا این امر شامل سایر موارد تخلفات انتخاباتی نیز می گردد؟

بر حسب وظیفه به چند نمونه اشاره می شود:

۱-خانه گردی ها : عده ای از نامزدهای انتخاباتی استان فارس از چهار سال به این طر ف( هر کدام از زمانی شروع کرده اند)  با همراهی برخی افراد که متأسفانه درمیان این ها مدیرانی نیز دیده شده است، به خانه های مردم مراجعه و درخواست رأی کرده اند. در این میان تخلفات و بزه برخی محرز است . که شاید آن مقام عالی قضایی استان خود بهتر از بنده در جریان مصادیق باشند. وعده های  متعدد به مردم، گاهی تهدیدهای ضمنی و …، که همه در راه تبلیغ خویش بوده است.

۲-برخی از این نامزدها که هنوز نماینده هستند که نشانه هایی از آنان در برخی شهرها به بهانه های افتتاحیه ها و یا جلسات با مدیران و مردم دیده می شود.

۳-هزینه هایی که توسط برخی نماینده ها می شود. آیا مقام و جایگاهی برای پیگری این چنین مواردی وجود دارد؟ این سؤالی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرد ه است.

۴-شایعه پراکنی: برخی افراد که که دیده شده خود را  طرفداربرخی  نامزده ها اعلام کرده اند( البته شاید یک حرکت رو به جلو باشد اقدام به نشر شایعات متعدد می کنند، از جمله انصراف فلان نامزد، رد صلاحیت شدن فلان نامزد، این که فلان نامزد از سوی کسانی برای تخریب آرای فردی خاص حضور پیدا کرده است. یا مثلاً تصادف و مرگ فلان نامزد و امثال آن

۵-این که من یا نامزد من از سوی مسؤلین رده بالای حکومتی از قبل مشخص شده است. که به زعم بنده بزرگترین ظلم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

و سایر موارد….

 بنابراین مجدداً یادآوری می شود که خانه گردی های برخی از نامزدها در این چند ساله و عدم جلوگیری از این عمل توسط مقامات ذیصلاح از سایر نامزدهایی که به هر طریق ممکن نتوانسته اند و یا به خاطر غیر قانونی بودن نخواسته اند به این عرصه وارد شوند، منجر به تبلیغ  برای شناسناندن برخی کاندیداهای خاص شده است. این عمل ظلمی آشکار به سایر نامزدهاست. ای کاش پرونده ای هم در مورد دوره گردی ها و گشتن خانه به خانه نامزدها در این چند سال در آن دادگستری تشکیل می گردید و این گونه کارهای خلاف قانون نیز رصد می شد که البته بنده بی اطلاع هستم و شاید در این رابطه نیز پرونده یا پرونده هایی در آن جایگاه قضایی اکنون مفتوح باشد  که البته کار پیشگیری از ادامه این کار غیرقانونی کمی برای مردم قانون دوست ناراحت کننده است. این جانب  خود نیز، اساساً پیشگیری را که در متن سخنان حضرتعالی نیز آمده است بیشتر می پسندم.

درود بر آنان که هدایت را اطاعت کردند.

ارادتمند جلال یوسفی

۱۹ دی ماه ۱۳۹۴

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب