امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

بیانیه دکتر جلال یوسفی در خصوص انتخابات مجلس در ممسنی و رستم

این جانب با احترام به همه نامزدهای حاضر در میدان رقابت با هر تفکری، با تصمیم شورای هماهنگی اصلاح طلبان ممسنی و رستم هماهنگ شده و فارغ از تعهد به طایفه گرایی ، خویشاوند سالاری و همسایه ای و غیره، از آقای «دکتر مسعود گودرزی» پشتیبانی کرده و از همه مردم خوب ممسنی و رستم، اصلاح طلبان عزیز و همه دوستانی که نسبت به بنده حقیر لطف دارند، استدعا دارم که با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی با انداختن رأی خویش به نام «دکتر مسعود گودرزی» در این حرکت نو که سوای از تفکر طایفه ای، خویشاوندی و  همسایه ای شکل گرفته است، دخیل شوند، باشد که بتوانیم به این حرکت تازه  کمک نموده و در راه توسعه و پیشرفت منطقه­ مان قدم های مثمر ثمری برداریم.

18 فوریه 2016

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم

سلام  و عرض ادب دارم خدمت مردم شهید پرورشهرستان های ممسنی و رستم

در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  قرار داریم. انتخاباتی که در آن از همه نامزدهای داوطلب نمایندگی  از تفکر اصلاح طلبی منطقه ممسنی و رستم،( حتی )یک نفر توسط هیئت نظارت شورای نگهبان تأیید نشد. این جانب به عنوان فردی که برای توسعه قلمرو «ممسنی بزرگ » دل می ­سوزاند،  وارد این عرصه شده تا در صورت صلاح دید بزرگان این تفکر در منطقه و رأی مردم آزاد اندیش و با کمک فرهیختگان این دیار ، گام ­هایی در مسیر توسعه بردارد. توسعه ای که تا کنون از بالا بر این مردم اعمال شده و به همین لحاظ نیز نتوانسته است این منطقه را از محرومیت  دوچندان، نجات دهد. اعتقاد براین است که، بیرونی ها آموخته اند که باور کنند روستاییان و بومیان ناآگاه هستند. آن­ها چوب به دست و با اشاره ­های انگشت به طور سرزنش آمیز برایشان سخنرانی کرده اند. با پرسش های سریع، قطع کردن صحبت های آن ­ها و گوش ندادن به آن­ چه در ورای پاسخ­ های فوری آنان قرار دارد، با آن ­ها مصاحبه کرده و یا برداشت های خود را بر روی کاغذ آورده اند. بنابراین، اعتقاد بر این است چون؛ نا ­آگاهی ظاهری بومیان ، به نحوی تصنعی محصول نا آگاهی بیرونی ها نسبت به چگونگی فرصت دادن به آنان برای انتقال و بسط دانش خود است، نگرش لازم برای حسن تفاهم وجود ندارد، پس هدف نه بهبود تحلیل و یا حتی یادگیری آن هاست. لهذا بر آن بوده ایم که به نحوی وارد این عرصه شویم که برنامه ریزان توسعه را وادار کنیم که به منظور اجرای  برنامه های توسعه ضمن احترام گذاشتن به «معرفت» و «آگاهی» بومیان ، به  علم آن ها توجه کرده و آن را در توسعه دخالت دهند؛ زیرا تا کنون متخصصین توسعه نه تنها چنین نکرده اند، بلکه همواره سعی­شان بر این بوده است تا با استدلال های خود چنین وانمود کنند که «معرفت» ، «آگاهی» و «دانش بومی»  مردم هماهنگ با دانش رسمی و نوین نیست.

شکست علوم و تکنولوژی­های نوین در زمینه تحقق توسعه بعد از سال­ها فعالیت تحقیقی در زمینه توسعه روستایی ، محلی و کشاورزی درمنطقه سبب شده تا به این واقعیت معترف شویم که تحقق توسعه  همه جانبه بودن آن بدون در نظر گرفتن دانش بومی جوامع محلی و دخالت بومیان و روستاییان در فرآیند توسعه غیرممکن است. اما چنان شد که نباید می شد و رد صلاحیت بنده و همفکرانم راه ما را برای ورود به این عرصه و آغاز رویکردی نو به توسعه در منطقه مستعد ممسنی و رستم  سد نمود و به نظر می رسد که هم چنان برنامه های عمرانی به ویژه در منطقه ای چون ممسنی بزرگ به دلیل غفلت از «مشارکت مردمی»  به سمت شکست میل خواهد کرد. برنامه ریزانی که هنوز پس از دهه ها نتوانسته اند بین « سنت» و« مدرن»  آشتی برقرارکنند و هم­چنان سمت و سویشان به سمت برنامه های نوسازی بوده و هرچه سنتی بوده را نا بود کرده اند. 

ما اعتقاد داریم که دلیل خوار انگاشتن و فراموشی دانش و معرفت بومی، همراه بودن «دانش امروزی» با «ثروت» و «قدرت» از یک سو  «ویژگی های حیثیتی» متخصصان توسعه از سوی دیگر است و اعتقاد راسخ داریم که همین ویژگی متخصصان است که تعیین می کند چه نوع دانشی باید خلق شود.

مردم بومی ما نیز شاهد هستند که این نوع دانش باعث دور شدن آن ها از زندگی­شان می گردد و همین دانش است که( فقط) امکان دستیابی به فرصت های شهری و منابع اقتصادی ناشی از آن را فراهم می­کند.

کوتاه سخن آن که، نمی توان دست روی دست گذاشت و یا انتخابات را تحریم کرد، زیرا چنین خصیصه هایی در دایره اصلاح طلبی نمی گنجد و تنها گذاشتن مردم و بی تفاوتی نسبت به سرنوشت آن­ها  جایز نیست، بنابراین، پس از مهلت نهایی حکم نهایی هیئت نظارت شورای نگهبان و نبود تفکر اصلاحی برای ورود به این میدان بر آن شدیم تا با رأی سلبی خود، از ورود افرادی با تفکرات افراطی  و ناآگاه از توسعه واقعی ، و نیز از ورود نامزدهای منفعل به مجلس جلوگیری کرده و در بین نامزدهای موجود، فردی را که نسبت به بقیه از قرابت فکری بیشتری با تفکر اصلاحی برخوردار است ، به عنوان نامزد خود انتخاب کنیم. بر همین اساس، این جانب با احترام به همه نامزدهای حاضر در میدان رقابت با هر تفکری، با تصمیم شورای هماهنگی اصلاح طلبان ممسنی و رستم هماهنگ شده و فارغ از تعهد به طایفه گرایی ، خویشاوند سالاری و همسایه ای و غیره، از  آقای «دکتر مسعود گودرزی» پشتیبانی کرده و از همه مردم خوب ممسنی و رستم، اصلاح طلبان عزیز و همه دوستانی که نسبت به بنده حقیر لطف دارند، استدعا دارم که با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی با انداختن رأی خویش به نام «دکتر مسعود گودرزی» در این حرکت نو که سوای از تفکر طایفه ای، خویشاوندی و  همسایه ای شکل گرفته است، دخیل شوند، باشد که بتوانیم به این حرکت  تازه کمک نموده و در راه توسعه و پیشرفت منطقه­ مان قدم های مثمر ثمری برداریم.

درود بر آنان که هدایت را اطاعت نمودند

کوچک مردم ممسنی و رستم

جلال یوسفی

نامزد اصلاح طلب رد صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ خورشیدی

نظرات
  1. سعید 2016-02-18 18:32

    درود بر استاد اصلاحات

  2. BertieorBirdie 2016-08-15 17:20

    OldTCS, that's quite true. Of course Muslims are doing it to defeat our civztiialion in general. And they are not the only ones.Mob violence + alternative creed + new political system

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب