امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

یاد داشت های پراکنده( سهم سلامت مردم رستم)

 سهم سلامت مردم شهرستان رستم  بعد از انقلاب ، در هر سال از یک تخت کمتر است!!!

18 فوریه 2016

سهم سلامت مردم رستم

جلال یوسفی

پنجشنبه ۰۳/۲۲/  1393 ساعت ۲۲:۱۲

 از۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ تا الان ۳۶ سال می گذرد. نزدیک به چهار دهه!

در این چهار دهه بسیاری آمده اند و رفته اند، طرح داده اند و برنامه بسته اند و….

بنا بر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این بیمارستان که هنوز ما از مکان آن هم خبر نداریم ولی به گفته ایشان کار آن شروع شده است ، ۳۲ تخته می باشد. اگر بنا را بر این بگذاریم که در همین امسال هم این بیمارستان به بهره برداری برسد ( که صد البته این امر را می توان جزء محال ذاتی بر شمرد!!!) هنوز سهم مردم شهرستان رستم از  بحث سلامت در نظام جمهوری اسلامی در هر سال کمتر از یک تخت می باشد. یعنی تا سال۱۳۹۳ که اعلام شروع کار بیمارستان می باشد ، کمتر از ۸۹/. تخت می باشد. حال اگر با همان جمعیت قبل شهرستان یعنی ۶۰ هزار نفر محاسبه بنماییم سهم هر نفر از تخت بیمارستان مورد  نظرآن قدر کم است که قابل ذکر نیست یعنی ما باید عدد ۳۲ را( که تعداد تخت های بیمارستان است) را بر ۶۰۰۰۰ تقسیم نماییم!

آری جناب نماینده محترم شهرستان رستم و ممسنی و سایر نمایندگان و جناب آقای سید عبدالرسول موسوی فرد سید و روحانی ای که بیمارستان فعلی اسکان عشایر را از رستم به آن منطقه منتقل کردید و سایر نمایندگان این است بحث سلامت در شهرستان ما، من فکر می کنم اگر مردم مثل دوران گذشته ، که دستشان جلوی دولت ها دراز نبود، همت کرده بودند ، در این چند سال خود بیمارستانی بزرگتر از این ساخته بودند!

حال چگونه و با چه تدبیری می خواهید خروج مردم را از روستا ها باز دارید و با چه امیدی می خواهید جریان مهاجرت معکوس را با وعده و وعید راه بیندازید! من واقعاً در تعجب هستم . می بینید که خیلی ساده هم مراتب را بیان کرده ام. نه فلسفه ای در کار است و نه صغری و کبری ای، بنابراین همه مسئولین کشور به ویژه مسئولین  شهرستان و خاص تر نماینده مردم ، واقعاً به این موضوع کمی فکر کنند، ببینند، مردم این شهرستان با این استعدادها آیا ارزش سلامتی شان در داشتن سالی کمتر از یک تخت در حکومت جمهوری اسلامی است؟ مردمی که بالغ بر ۶۰۰ جوان را تقدیم انقلاب و دفاع از مردم کرد، دوهزار جانباز دارد و ده ها هزار جوان را راهی جبهه های جنگ نموده است!

این سخن صریح و روشنی است که من نوشته ام، مثل همیشه هم معتقدم جوابی برای آن نخواهند داشت و صرفاً از طرق مرسوم خودشان اقدام به مقابله می کنند.

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب