امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

نقدی بر یک نوشته در فضای مجازی

من در عجبم چگونه یک کارشناس ارشد فارغ التحصیل دانشگاه این طوری سخن امام و وصیت نامه اش را می فهمد و چنین برداشتی دارد. انشاء الله که قصد این برادر تشویش اذهان نبوده باشد.

3 می 2016

دکتر جلال یوسفی

به نام خدا

در فضای مجازی مطالبی منتشر شده که واقعاً انسان را به تعجب وا می دارد. برخی از این نوشته ها را جوانان که از شور و احساس برخوردارند انسان می تواند از آن بگذرد اما گاهی از یک تحصیل کرده دانشگاهی و فردی که خود در کرسی تدریس نشسته چیزهای بی مایه می نویسد که مایه تعجب دیگران گردد. در زیر به یک مورد اشاره می شود:

« دوستان اگر ما ملت قهرمان و انقلابی ایران اسلامی وصیت نامه بانی و معمار کبیر انقلاب اسلامی را نکته به نکته اجرا و عمل نماییم هیچ گاه خطری متوجه نظام و انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نخواهد شد.

یکی از نکات کلیدی و تأثیرگذار وصیت نامه امام راحل این بوده که قوای مصلح[مسلح] مطلقا چه نظامی و انتظامی و پاسدار و غیره این ها در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازی های سیاسی دور نگه دارند.

یک سوال آیا آقای اسکندر همتی که تأکید و تلاشش بر این بوده در این دوره از انتخابات که چینش  نیروها برای آقای گودرزی و به نوعی برای اصلاح طلبان آیا به نظر ولایتمداران و پیروان راستین حضرت امان[ امام]این کار آقای همتی و دیگر برادران پاسدار روی بعضی صندوق های رای و تاکید آن ها بر این که به آقای گودرزی رای  بدهید خلاف این بند از وصیت این بانی و معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری عظیم الشان نظام مقدس اسلامی نیست؟ قضاوت را به شما عزیزان می سپارم.

مورد بعدی

آیا در شهرستان ممسنی آدم قحطی بوده تا فقط آقای اسکندر همتی و امثالهم برای این امر خطیر انتخاب شوند؟ دوستان مشکل باخت ما یکی دوتا نیست و قلم ازنوشتن آن ها عاجز است»

این مطلب از طرف فردی که دارای مدرک کارشناسی ارشد است در فضای مجازی منتشر شده است. هرچند انتخابات تمام شده است و بنا ندارم نبش قبر نمایم اما از آن جا که احساس می کنم، برخی از جامعه ما یا سخنان امام را نفهمیده اند و یا به عمد اذهان عمومی را تشویش می کنند، مواردی را در این رابطه بیان نمایم.

  1. امام در باره ورود و عضویت نیروهای مسلح در جناح ها و اخزاب سیاسی سخن گفته اند و حتی بیان داشته که اگر کسی دوست دارد کار سیاسی کند می تواند از سازمان متبوعش استعفا بدهد و برود(نقل به مضمون). مگر آقای لاریجانی رییس مجلس فعلی سپاهی نبود، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، علی احمدی نماینده ممسنی در مجلس هفتم،حجاریان، شمس الواعظین و …، ده ها و شاید صدها نفر دیگر از سپاهی ها از سپاه بیرون رفتند و وارد کار سیاسی شدند.
  2. برادر عزیزم جناب آقای حاج اسکندر همتی از سپاه بازنشسته شده و می تواند در همه امور سیاسی شرکت کند. حتی می تواند برای نامزدی هم ثبت نام کند. نمونه اش خود بنده بود که چون بازنشسته بودم برای کاندیداتوری حوزه ممسنی و رستم ثبت نام کردم. حتی نیروهای رسمی سپاه هم می توانند استعفا داده و ثبت نام کنند. من در عجبم چگونه یک کارشناس ارشد فارغ التحصیل دانشگاه این طوری سخن امام و وصیت نامه اش را می فهمد و چنین برداشتی دارد. انشاء الله که قصد این برادر تشویش اذهان نبوده باشد.
  3. آقای اسکندر همتی تحصیل کرده جامعه شناسی است و یکی از مسؤلین بسیار کوشای زمان خود بوده است.این کار بدتر از آوردن فردی از شمال کشور به نام « بسطامی» برای تبلیغ جهت آقای مرادی نیست.
  4. آقای همتی به اصرار مدیران سیاسی شهرستان و پس از مقاومت های زیاد این مسؤلیت را عهده دار شدند.
  5. بر اساس چه مدرک و سندی می گویید که آقای همتی چینش را به نفع دکتر گودرزی انجام داده است؟ شما از کجا می دانید که ایشان اساساً طرفدارگودرزی بوده باشد.
  6. این ادعای شما علیه آقای همتی از سوی دیگران علیه برخی ناظران شورای نگهبان هم مطرح است. من معتقدم آن ها هم باید مستند حرف بزنند.
  7. ۲۰۰۰۰ رای چیزی نیست که بتوان گفت با یک تغییر افراد و چینش بتوان بدان دست یافت حال آن که بیشتر صندوق ها که بررسی شد واقعاً جو آرام بود.
  8. کاش شما از برخی اسناد جعلی که الان در مجاری ذیصلاح ضبط شده اند، چیزی می گفتید.
  9. ای کاش از تیراندازی برخی افراد و نیز مجروح شدن افراد هم چیزی بیان می کردید.
  10. من دوست داشتم این برادر عزیز که این مطلب را نوشته اند عوامل شکست نامزدشان را می نوشتند تا با هم آن را مرور می کردیم.

علاوه بر این ها بنده بیش از سی سال است که با آقای همتی دوستی نزدیک دارم. ایشان فردی است بی طرف و بسیار محترم که خانواده اش برای این انقلاب و نظام هزینه های زیادی داده است.

 

 

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب