امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

رد کردن اعتبار نامه مینو خالقی پایمال کردن حق الناس است.

در کجای قانون  آمده است که یک فرد بعد از تأیید صلاحیت و برگزاری انتخابات رد صلاحیت شود. تازه این رد صلاحیت نیست. این موضوع رد آرای مردم اصفهان است.

24 می 2016

جلال یوسفی

هرچه قانون اساسی و حتی این حق نظارت استصوابی را زیرو رو کردم، باطل کردن آرای خانم مینو خالقی منتخب مردم شهید پرور اصفهان در هیچ قالبی نمی گنجد!

برخورد شورای نگهبان علاوه بر این که خلاف قانون اساسی است، خلاف همین قانون مشکوک نظارت استصوابی خودساخته شان نیز است.

در کجای قانون  آمده است که یک فرد بعد از تأیید صلاحیت و برگزاری انتخابات رد صلاحیت شود. تازه این رد صلاحیت نیست. این موضوع رد آرای مردم اصفهان است. که این امر نیز خلاف فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی است که گفت:« مجلس در رأس امور است» و البته موافق نظریه محمود احمدی نژاد است که گفت « مجلس در رأس امور نیست».

اگر اشکالی در آرای صندوق اصفهان بوده است، بایستی انتخابات باطل می شد، نه این که آرای این  فرد باطل می گردید. این خلاف عقل؛ شرع و قانون است.

بنابراین عقل می گوید اگر سندی هم پیدا می شد، چون مردم بر اساس تأیید  ایشان توسط شورای نگهبان به ایشان رأی داده اند، بایستی اعبتار نامه ایشان صادر و اسناد به منتخبین ملت برای بررسی اعتبارنامه ایشان داده می شد. اما این برخورد نشان می دهد که اقتدارگرایان از هیچ قانون و قواعدی پیروی نمی کنند.

اگر بنده به جای مینو خالقی بودم، روز افتتاح مجلس با سایر منتخبین وارد پارلمان می شدم.

در حال حاضر نیز تقاضایم از منتخبین مردم این است که ابتدا وزیر کشور را استیضاح و از دولت اخراج کنند و در وهله بعدی هم دکتر روحانی را برای سؤال به مجلس فرا بخوانند.

منتخبین نباید در برابر حق مردم کوتاه بیایند. اگر این بار چنین حق کشی را نادیده بگیرند، شک نداشته باشند، اقتدارگرایان بر سر انقلاب آن خواهند آورد که برخی بر سر دین آوردند و حکومت دینی را به سلطانی در بعد از پیغمبر تبدیل کردند.

نظرات
  1. Andralyn 2016-08-15 13:37

    Keep on writing and chnggiug away!

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب