امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

دکتر جلال یوسفی ، خطاب به دکتر گودرزی نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی: انسان های بزرگ کارهای بزرگ انجام می دهند

انسان های بزرگ کارهای بزرگ انجام می دهند و کارهای بزرگ ماندگاری شان بیشتر و در خور توجه تر است.  هزاران  هزار انسان در طول تاریخ شعر گفتند و کتاب حماسی نوشتند، اما به عنوان مثال « حکیم طوس» در اوج فقر و سختی زندگی « شاهنامه » را به رشته تحریر در آورد که مرزهای کشورها را در نوردیده است.

14 ژوئن 2016

به نام خدا

جناب آقای دکتر مسعود گودرزی

نماینده محترم مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با سلام و عرض ادب و احترام

با خبر شدم که حضرتعالی ، نسبت به بارگیری و پرداخت پول  گندم در حوزه انتخابیه خود، اقدامی عاجل داشته اید که این امر موجب خشنودگی گردید. زیرا مردم کشاورز محروم ممسنی و رستم، بخصوص در سال های اخیر و با کم شدن بارش نزولات آسمانی  چشمانشان به همین مقدار ناچیز دسترنج خود در امر کشاورزی است.

ممسنی و رستم در زمنیه پتروشیمی و برخی دیگر از پروژه ها  اگر بررسی گردد، این پروژه ها در حد یک زمین «فنس کشیده» و« تابلوست» ، از نظر صنعتی نیز نه تنها در این سال ها پیشرفتی نکرده است،  بلکه تنها نماد صنعتی بازمانده از رژیم گذشته یعنی کارخانه قند رستم نیز تعطیل گردید. در سایر زمینه ها نیز به علت نبودن بودجه و طرح های اساسی و کاربردی ، منطفقه نسبت به سایر مناطق ( حتی استان فارس)  بسیار محروم تر است. بنابراین، همان طور که اشاره گردید، در حال حاضر امید مردم غیر کارمند به همین مقدار ناچیز محصولات کشاورزی خودشان است.

جناب دکتر گودرزی نماینده محترم شهرستان های رستم و ممسنی

تلاش شما ستودنی است و از انرژی شما و روحیه کمک به مردم شما مطلع هستم، اما آن چه را که در حال حاضر صورت می گیرد( که البته ضروری هم است) ،کافی نیست و خود شما نیک می دانید که این یک امر مسکن و دارای اثری کوتاه مدت است. از این رو، آن چه در این زمینه خاص ضروری تر می نماید، با عنایت به وضعیت کشاورزی در این دوشهرستان( که حتی شهرستان رستم نیز از نظر گندم از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز برتری دارد) احداث یک سیلو است.

بنده در زمان دولت احمدی نژاد و سفر او به ممسنی و رستم، نامه ای تهیه و توسط جوانان شهر مصیری رستم برای او فرستاده و چند بار نیز در نوشته های خود خطاب به نمایندگان وقت بدان اشاره کردم، ولی آن چه در آن زمان ها ناشنیدنی تر می نمود، سخن فرهیختگان و متخصصین بود ( که البته من خود را فقط یک مطلع می دانم).

این مورد زمانی اتفاق افتاد که خام فروشی های بادآورده  نفت به اندازه دو برابر استخراج و فروش نفت از زمان اولین چاه بهره برداری در ایران تا سال۱۳۸۴ به ازاء هر بشکه ۱۴۷ دلار بود.

جناب دکتر گودرزی عزیز

بر شما فرض است که ضمن  در نظر گرفتن سایر مسایل این دو شهرستان در مدت نمایندگی خود، با احداث حداقل یک سیلو در یکی از این دو شهرستان ( اولویت بندی را فرهیختگان با مشارکت مردم انجام دهند)،  بخشی از بار سخت را از دوش مردم کشاورز ممسنی بزرگ بردارید.

اما آن چه شاید دور از ذهن به نظر برسد و مهم ترین دلیل آن نیز، دوری منطقه ما از تفکر توسعه ای بوده، موضوع ایجاد سازمان های مشارکتی روستایی و عشایری و غیره و بخصوص در امر کشاورزی است. سازمان های مشارکتی سنتی بهترین ساختار برای ساده تر انجام شدن امور مربوط به زندگی مردم بوده که متأسفانه این سازمان ها با توجه به تغییرات جهانی و تغییرات در سطح کلان کشور از بین رفت و اما چیز دیگری جایگزین آن نگردید.

مردم روستایی که می توانند در امر آبیاری و کشاورزی ، به صورت خودجوش و بدون دریافت بودجه و همکاری دولت خود نسبت به تعیین زمان کشت، میزان کشت و نحوه آبیاری و غیره اقدام کنند، به راحتی قادر خواهند بودکه، در صورت همکاری تسهیل گران اجتماعی و عنایت جناب عالی نسبت به ایجاد سازمان های مشارکتی ( تعاونی ها) و درمورد خرید و قیمت گندم، تعاونی قیمت گذاری و فروش گندم  نیز خود اقدامی در خور توجه داشته باشند.

جناب دکتر گودرزی نماینده محترم منطقه ممسنی بزرگ

انسان های بزرگ کارهای بزرگ انجام می دهند و کارهای بزرگ ماندگاری شان بیشتر و در خور توجه تر است.  هزاران  هزار انسان در طول تاریخ شعر گفتند و کتاب حماسی نوشتند، اما به عنوان مثال « حکیم طوس» در اوج فقر و سختی زندگی « شاهنامه » را به رشته تحریر در آورد که مرزهای کشورها را در نوردیده است.

صدها و بیشتراز آن، مدیران و مدیران کل آمدند و مدیر شدند و رفتند، اما آن چه در ایران و در فارس را می توان به عنوان « مرد بزرگ» از آن یاد کرد، از جمله اندیشمند فقید « محمد بهمن بیگی» در زمینه آموزش عشایر بود که افتخاری برای ایران و ایرانی و عشایر فارس بوده و تا جهان باقی است شک ندارم ، اثر او ماندگار خواهد ماند.

جناب آقای گودرزی عزیر

چرا مردم ممسنی و رستم  با همه مشکلاتی که در زمانه خویش در ارتباط با دولت وقت با آن دست به گریبان بوده اند، هنوز از سرهنگ تژده فرمانداری نظامی به نیکی یاد می کنند و در میان این افراد حتی کسانی که از دست او شلاق خورده اند نیز وجود دارد؟

 سخن کوتاه

دوست عزیزم

آن چه شما را از هشت نفر( ۹ دوره )، نماینده قبلی( با همه احترامی که دارم و زحماتی که  کشیده و از زحماتشان تشکر می گردد)، می تواند مجزا سازد، «انداختن به طرحی نو» در ممسنی بزرگ است، و این میسر نخواهد شد الا این که شما همانند « انسان های بزرگ » دست به «کارهای بزرگ» بزنید که چنان که قبلاً هم در فضای مجازی اشاره کرده ام، بدون همراهی فرهیخگان منطقه و بدون مشارکت مردمی این کار شدنی نخواهد بود.

از خداوند بزرگ برای شما آروزی موفقیت در راه خدمت گذاری به بندگان خداوند را دارم.

درود بر آنان که هدایت را اطاعت کردند.

برادر شما جلال یوسفی

۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۵

تهران

نظرات
  1. Quiana 2016-08-15 12:58

    Times are chnaging for the better if I can get this online!

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب