امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

یادها و خاطره ها( عراقی ای که ناگهان بلوط شد )

جلال یوسفی تیرماه سال۱۳۶۰ نوک قله ۱۰۵۰ از سلسه قلل بازی دراز قبل از بیان خاطره به این نکته اشاره کنم که کوه های بازی دراز مملو از درختان بلوط بود. گلوله

26 سپتامبر 2016

جلال یوسفی

تیرماه سال۱۳۶۰ نوک قله ۱۰۵۰ از سلسه قلل بازی دراز

قبل از بیان خاطره به این نکته اشاره کنم که کوه های بازی دراز مملو از درختان بلوط بود. گلوله های توپ عراقی ها اغلب این درختان را بدون سر گذاشته بود.

شبی در سنگر نشده بودم که ناگهان صدای رگبار تیر در هوا پیچید. صدای تیر از طرف محل نگهبانی بود که روزها دیدبان در آن جا دیدبانی می کرد. از سنگر بیرون پریدم. هم زمان با تیراندازی صدای ایست….ایست…..ایست به گوش می رسید.

بچه ها آماده دفاع در برابر جملات احتمالی دشمن شدند. پاسبخش خود را به نزدیکی نگهبان رساند. من نیز یکی از جمله افرادی بودم که با اسلحه ژ-۳ سریع خودم را نزدیکی محل رساندم.

نگهبان مرد میان سالی به نام « م.- ا» از بچه های ممسنی بود.

پشت سر هم می گفت: دشمن. دشمن… ما به نزدیکی او رسیدیم. پرسیدیم چه شده( البته با احتیاط و در حالت مسلح ) گفت: یکی از آنها را با تیر زده ام. آنجا ایستاده است . در همین موقع  یک تیر دیگر نیز به هدف زد.

من گفتم مرد حسابی اگر او را با تیر زده باشی که باید بر زمین بیفتد!

خلاصه در تاریکی شب یک شیئ راست قامت عمود بر زمین را نشان داد و گفت او هست. من خوب نگاه کردم و برای اطمینان گفتم : آن را می گویی؟ گفت بله.

از مخفیگاه بیرون آمدم و با همان حالت شر و شور همیشگی گفتم: فکر کنم از ترس پاهای او توی زمین گیر کرده است. سپس به طرف  درخت بلوطی که نیم تنه آن توسط گلوله توپهای عراقی از وسط  قطع شده بود، رفتم و در کنارش ایستادم و با صدای بلند گفتم برادران بیایبد تا جسد عراقی را ببریم. بچه ها جمع شدند. فکر کنم شهید ابوالقاسم هاشمیان گفت بچه ها، فلانی(اشاره به نکهبان) چشمانش توی خواب بوده اشتباه گرفته شب ها مواظب باشید خطرناک است به سر نوشت درخت بلوط دچار نشوید.

فردای آن شب درخت را نگاه کردیم. چشمتان روز بد نبیند این همشهری یک خشاب فشنگ را وسط تنه درخت بلوط خالی کرده بود. تا مدت زیادی این جریان نقل مجلس ما بود.

 

 

 

 

 

 

Htto://telegram.me/Dryousefi

نظرات
  1. Satch 2017-03-14 11:05

    Tahinia kerman sijaan? Mahtavaa, kiitos vinkistä! Tässä muutamana päivänä tuskaillut sitä millä korvata kerma kun kauhean monissa ruoeh-oajkissa kehoitetaan sitä laittamaan ja ei kai sitäkään nyt jokapäivä.

  2. celinekrupiak.jimdo.com 2017-06-04 09:26

    In fact no matter if someone doesn’t know after that its up
    to other users that they will help, so here it occurs.

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب