امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

هیچ مدیری با تک روی و لو دوندگی زیاد موفق نخواهد شد

هنوز معتقدم که ممسنی و رستم  فقط با مشارکت مردمی و همفکری فرهیختگانش توسعه پیدا خواهد کرد.

2 فوریه 2017

دکتر جلال یوسفی:هنوز معتقدم که ممسنی و رستم  فقط با مشارکت مردمی و همفکری فرهیختگانش توسعه پیدا خواهد کرد. هیچ مدیری با تک روی و لو دوندگی زیاد موفق نخواهد شد. این چنین مدیرانی فقط انرژی خود را هدر خواهند داد.
و نیز معتقدم برای توسعه ممسنی و رستم باید" طرحی نو" در اندازیم. اگر گذشتگان موفق بودند، الان این حال و روز منطقه ما نبود.

هم چنین اعتقاد دارم که بستر برای توسعه در منطقه نه تنها آماده نیست بلکه سیاست های گذشته نه چندان دور و خط مشی فعلی سیاسیون بستر را دچار هرج و مرج کرده و عناصر موجود در بستر بالاجبار برای گذران زندگی، خود را با وضع موجود و برنامه ریزی از بالا آدابته کرده اند. این امر نه تنها به توسعه جامعه ما کمک نمی کند بلکه همچنان که بارها گفته ام، به" توسعه ی توسعه نیافتگی جامعه" کمک خواهد کرد. به زبان عامیانه به پسروی جامعه کمک خواهد کرد.

پیشنهاد می کنم هر چند جامعه کلان ما، دست از تمرکزگرایی بر نمی دارد ، اما (با وجود برنامه ریزی از بالا ) مدیران راهبردی منطقه تا دیر نشده در راستای انسجام جامعه و بخصوص فرهیختگان و متخصصین(حتی متخصصین سنتی و بومی) برای قدم گذاشتن در نقطه عزیمت توسعه اقدام نمایند. حرف آخر این که، بیشتر از همه وکیل مردم برای این امر شایسته تر خواهد بود. یک دست صدا ندارد و دو فکر ولو ضعیف بهتر از یک فکر(حتی قوی ) خواهد بود.

نظرات
  1. Adelaide 2017-03-14 11:42

    Yes, the Federal government needs to get out of the business of education (and many, many other areas as we12;)I&#8ll7.m a big supporter of the Federalist approach to government. This approach will bring the most benefit to the largest segment of the population.I always have liked John Stossel, I particularly liked his Greed special from many years ago.

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب