امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

فتوای جدید برای عدم التزام عملی به ولایت فقیه

 وقتی شخص یا اشخاصی بدون لحاظ کردن معیار صحیح و واقعی رشد می کنند ، این رشد همانند سرطان به جان جامعه می افتد و ساختار جامعه و عناصر موجود در آن را متلاشی می کند.

10 مارس 2017

جلال یوسفی

این روزها، متأسفانه هر کس از هر گوشه ای بلند می شود و بر خلاف تخصصی که باید داشته باشد و ندارد، اظهار نظر تخصصی می کند که این معقولانه نیست. به ویژه اینکه این اظهار نظر در حیطه مسایل دینی نیز باشد. مسایلی که از حساسیت و ظرافت خاص خودش برخوردار بوده و علاوه بر پیامدهای این دنیایی، به آخرت انسان ها نیز گره می خورد.
برخی از آقایان، به راحتی در حوزه دینی وارد می شوند و حکم دینی و فتوی صادر می کنند.
یکی از این فتاوی غیر متخصصانه و مسؤلانه در باره ملاقات با فردی خاص است که مفتی اخیر، ملاقات با شخصی ثالث را خلاف التزام عملی به ولایت فقیه اعلام کرده است.
اما این فرد اظهار نظر کننده و مفتی در امور غیر تخصص خود( که البته در رشته تخصصی خود از واژه های آن رشته هم بی خبر است و سال های قبل اشتباه در نوشتن واژه های تخصصی اش نقل مجلس عام و خاص بود)، برای حوزه و حیطه التزام عملی به ولایت فقیه مرزی را تعریف و یا مشخص نکرده است.
ایشان به این سؤال که ده ها بار طی چند سال گذشته از ایشان پرسیده شده جواب نداده اند، که در زمان تصدی و مدیریتش در فارس در سال های ۱۳۷۵ و اوایل ۱۳۷۶، با چه مجوز شرعی نیروهای انقلابی را که امام ورودشان را به صحنه های انتخاباتی حرام کرده بود، وارد کرد و صدها میلیون تومان هزینه این نهاد انقلابی را با چه مجوزی له یک کاندید و علیه کاندیدای دیگری به کار گرفت.
همچنین ایشان برای دخالت سازمان متبوعش در امور اجرایی در سه استان کشور که تصدی اموری را بر عهده داشت، حکم قانونی و شرعی ارایه نداده است. مگر این که ایشان، خود را مساوی قانون و شرع بداند که شواهد امر نشان می دهد، همینطور نیز عمل کرده است، زیرا ایشان نه سواد دادن فتوا را دارند و نه از قانون آن چنان که باید و شاید، خبردارند و اگر با خبر باشند قاعدتاً یک قانون شکن بوده که بایستی در محاکم صالحه محاکمه و برابر جکم قانونی با ایشان برخورد شود. البته وقتی شخص یا اشخاصی بدون لحاظ کردن معیار صحیح و واقعی رشد می کنند ، این رشد همانند سرطان به جان جامعه می افتد و ساختار جامعه و عناصر موجود در آن را متلاشی می کند.
سؤال بسیار ساده و پیش پا افتاده از این فرد این است که، آیا این که رهبری جمهوری اسلامی، حضور در برخی عرصه ها را برای برخی حرام کرده و هم چنین از وحدت و انسجام ملی، قانونمندی و …، سخن می گوید، خلاف آن عمل کردن عدم پایبندی به التزام عملی به ولایت فقیه نیست؟
بنابراین، شایسته است که با میزان قرار دادن سخنان بنیانگزار جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب در زمان حاضر، از قانون شکنی و ورود به عرصه هایی که به ما مربوط نیست، دخالت نداشته باشیم.

منبع: سایت شخصی دکتر جلال یوسفی در تلگرام

نظرات
  1. Rosa 2017-03-14 11:18

    Ma non diciamo fesserie, qui in Italia potete far ciò che volete non mi sembra che ci sia l&7u#12;Inq8isizione in giro. Il sesso è sempre la componente principale in ogni cosa…e a volte annoia.

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب