امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

دومین نامه دکتر جلال یوسفی به استاندار فارس

شک ندارم که دولت فعلی تلاش هایی را برای ساخت کشور انجام داده است اما خود بهتر می دانید که اگر اصلاحات ایشان را همراهی نکنند، موفقیتی نخواهد داشت و قهر و دلسردی طیف جوان اصلاحات این بیم را در ما زنده می کند که شاید از این راه بریده شده و کمترین پیامد آن بی تفاوتی و عدم شرکت در انتخابات پیش روست.

18 آوریل 2017

جناب مهندس افشانی استاندار محترم استان فارس

سلام علیکم

 با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد و احترام،

مستحضرید که در آستانه انتصاب شما از سوی وزارت کشور دولت دکتر روحانی، برخی از مدیران و نمایندگان و سایر افرادی از استان فارس نسبت به انتصاب شما به عنوان استاندار فارس موضع منفی گرفتند.

اینجانب با شناختی که دورا دور از حضرتعالی داشتم و هم چنین با توجه به خصوصیت اخلاقی و فردی شما، ضمن نوشتن نامه ای به شما ، به شما خوش آمد گفته و بابت حرکات افراد یاد شده و حوادثی که در بدو ورود شما به شهر فرهنگ و هنر شیراز رخ داد، طی دو نامه جداگانه از شما و از مردم فهیم و شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد عذرخواهی کردم. بابت این عذرخواهی و این خوشامدگویی نه تنها پشیمان نبوده بلکه هنوز بر موضع خویش نسبت به انتصاب حضرتعالی خوشبین بوده و بر نظر قبلی خویش استوار هستم، اما گلایه هایی نیز در خصوص مسایلی که در این مدت روی داده است، از شما به عنوان نماینده دولت به اصطلاح تدبیر و امید دارم که با توجه به روحیه رک گویی( البته از روی صداقت) من، به طور سرتیتر به این موارد اشاره می کنم:

  1. زیر مجموعه حضرتعالی در زمان انتخابات در باره رد صلاحیت صد درصدی لیست انتخاباتی اصلاح طلبان ممسنی و رستم کوتاهی کردند که این کوتاهی به قدری آشکار است که حتی افراد رده چندم سیاسی نیز از آن مطلع هستند و برخی حتی تأیید صلاحیت افراد مورد نظر انتخابات مجلس دهم را مهندسی شده از سوی دست اندرکاران دولت تدبیر و امید می دانند.
  2. در تقسیم مدیریت در زیر مجموعه شما، انحصار طلبی به وضوح در برخی جاها دیده می شود که این در قاموس اصلاح طلبی محلی از اعراب ندارد.
  3. طایفه گرایی به وضوح در برخی از حرکات تغییرات مدیریتی در منطقه ما، حس می شود.
  4. اغلب و بهتر بگویم قریب به اتفاق تصمیمات متعدد از سوی مدیران شما و نمایندگان همسو با شما، در دایره باند« اعتدال و توسعه» گرفته می شود که نمودی از دوست بازی و خویشاوندی نیز در آن دیده می شود.
  5. در بکارگیری مدیریت ها، بیشتر از آن چه به یاران خود توجه کرده باشند، موازنه ای ایجاد که به نظر می رسد این موازنه نه برای ایجاد عدالت اجتماعی بلکه برای حفظ خود برای مدیریت های بعدی و داشتن جایگاهی در بین مدیران آینده در صورت تغییر قوه مجریه است.
  6. برخی از نمایندگان تدبیر و امید طوری رفتار می نمایند که بتوانند در دوره بعدی از فیلتر شورای نگهبان رد بشوند و اگر بگوییم این چنین نمایندگانی نمی توانند برای مردم کار کنند، گزاف نگفته ایم.
  7. کارخانه قند شهرستان رستم که تنها مرکز صنعتی این شهرستان و آن هم از دولت پهلوی دوم به جای مانده چند سالی است که تعطیل گردیده و کارگران مظلوم این کارخانه به نا به شنیده ها سه سال است که حقوق دریافت نکرده اند.
  8. جاده های شهرستان ممسنیرستم چون افعی ای آدمخوار سالانه انسان ها را اعم از پیرو جوان، زن و مرد و کودک خردسال را می بلعد و شما و نمایندگان تدبیر و امید تا الان حرکت قابل توجهی نکرده اند.
  9. سال های سال است که جاده شیراز- گویم- دشمن زیاری- جاوید – رستم که فاصله شیراز به ممسنی و رستم را ده ها کیلومتر کمتر می کند، به صورت نیمه تعطیل است و از سوی دیگر جاده از منطقه بوان شروع به کار کرده که هزاران درخت بلوط کهنسال دو هزار ساله را نابود نموده است و برای امثال من،  اولویت این جاده معلوم نیست( البته این جاده قبل از شروع نمایندگی نماینده فعلی ممسنی و رستم شروع شده و تعطیل گردیده بود و شخص نماینده فعلی منطقه ، در زمان تبیلغات انتخاباتی خود منتقد سرسخت  ادامه آن پروژه بود) و بر ما روشن نیست که چرا این جاده بر جاده تقریباً ملی یاد شده در بالا ارجحیت دارد.
  10. به نظر می رسد شما از قدرت چانه زنی خود برای تأیید صلاحیت حداقل یک نفر از اصلاح طلبان ممسنی و رستم در انتخابات دهم استفاده نکرده و بدبینانه ترین آن این است که شاید دولت هم به مهندسی انتخابات کمک کرده باشد. این را به لحاظ اهمیتش دوباره تکرار می کنم.
  11. در منطقه ممسنی و رستم انتصابات بومی سازی نشده و این امر موجب نگرانی مردم منطقه گردیده است و این شائبه در ذهن برخی ایجاد گردیده است که شاید طایفه گرایی در این امر دخالت داشته باشد.
  12. پروژه بین المللی منارید که بایستی در زیر حوزه آبریز کارون در ممسنی و رستم، که قاعدتاً باید در رستم۲ از شهرستان رستم اجرا شود، در منطقه پراشکفت ممسنی برای اجرا مکان یابی شده است و این سؤال پیش می آید که کجای این منطقه حوزه آبریز کارون بزرگ است.
  13. در حالی که طیف اصول گرای منطقه حداکثر بکارگیری در امر استغال را برای همفکران خود داشته اند، اما طیفی که شما بدان منسوب هستید، به طوری رفتار کرده اند که نه تنها نتوانسته باری از دوش اصلاحات بردارد، بلکه استمرار این جریان طیف جوان اصلاح طلب را نا امید کرده است.
  14. بیشتر اعضای حزب اعتدال و توسعه پیروزی دوره اول روحانی را در سخت کوشی اطرافیان و طرفداران او دانسته و سعی کرده اند که زحمات اصلاح طلبان را کم رنگ جلوه دهند، در صورتی که هر انسانی که کمترین اطلاع از سیاست داشته باشد، درک می کند که هماهنگی سید محمد خاتمی و زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی که منجر به کنار رفتن دکتر عارف گردید، موجب پیروزی رییس جمهور فعلی گردید.
  15. شک ندارم که دولت فعلی تلاش هایی را برای ساخت کشور انجام داده است اما خود بهتر می دانید که اگر اصلاحات ایشان را همراهی نکنند، موفقیتی نخواهد داشت و قهر و دلسردی طیف جوان اصلاحات این بیم را در ما زنده می کند که شاید از این راه بریده شده و کمترین پیامد آن بی تفاوتی و عدم شرکت در انتخابات پیش روست.

دوست و همبتار عزیزم، استاندار محترم فارس

نکات فراوانی دارم که فعلاً مصلحت بیان آن نیست و امیدوارم روزی شما را از نزدیک ملاقات کرده و همه را دسته بندی شده خدمتتان ارایه دهم.

 درود بر آنان که هدایت را اطلاعت کردند

با تشکر

جلال یوسفی

تهران۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب