امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

فاین تذهبون؟ عاملان دینی ما به کجا می روند؟

این مطالب که  از کانال رسمی دکتر جلال یوسفی برداشته شده است ، به نظر می رسد واکنشی است به سخنان امام جمعه ساوه در فاحشه خواندن زنانی که دست بندها و روپوش های سبز، سفید و … دارند.

10 ژوئن 2017

دکتر جلال یوسفی

امروز سخنرانی یکی از اقایان  را از محل مقدسی در یکی از شهرستان های این کشور شنیدم.
ایشان پیرامون دست بند سبز و بنفش و روپوش سفید زن صحبت کرده و ضمن مذمت این کار آن را:
۱- این کار را الهام از بیگانگان و هم چنین وابسته به آنان معرفی کرد.
۲- چنین زنانی را با زنان فاحشه ای که در دوران عرب جاهلی پرچم خاص زنان فاحشه را بر خانه می افراشتند، مقایسه کرده و زنان حاضر را فاحشه معرفی کرد.
۳- با آوردن آیاتی از قرآن ضمن بر شمردن اهمیت حجاب واویلا سر داد که اسلام دارد از دست می رود.
در این جا به طور خلاصه به چند نکته اشاره می شود.
۱- هیچ جای قرآن و احادیث معتبر از چادر و رنگ خاصی برای حجاب سخنی آورده نشده است که ایشان چادر را نشانه چادر معرفی کرده است.
۲- اسلام یک دین جامع است و حجاب بخشی از این دین است. این سخنران که از بودجه بیت المال مصرف می کند تا مردم را به راه  دین رهنمون سازد چرا از اختلاس های میلیاردی، توزیع نابرابر ثروت، قدرت و منزلت در کشور، رانت ها، فساد اخلاقی در کلاس های دینی، نبود زیر ساخت مناسب و صدها مشکل این کشور دم برنمی آورد؟ آیا مشکل دین فقط حجاب نداشتن است؟ آیا دین اسلام فقط و فقط در چادر و رنگ روسری خلاصه می شود یا این که باید به صورت جامع به دین نگریست؟
۳- این دانشجوی مدرسه دینی، بر اساس کدام دین، کدام کتاب دینی، کدام حدیث و کدام سنت و بر اساس کدام منطق، زنان دارای دست بند فلان رنگ را فاحشه می داند؟
۴- مردم با کدام رغبت پشت سر چنین انسانی به نماز بایستند؟ ایا این اعمال او فسق نیست؟
۵- بر اساس کدام سند، منطق و شاهد می گوید چنین زنانی نوکر و نان خور بیگانگان هستند؟
آیا چنین فردی بر اساس دین نباید حد بخورد و یا تعزیر بشود؟ و آیا مدعی العموم ما جرات و شجات شکایت علیه چنین افرادی را دارد و قضات ما جرات صدور حکم برای ایشان را؟!
فاین تذهبون؟ عاملان دینی ما به کجا می روند؟
۶- در خصوص نظر برخی از مراجع در خصوص مواردی دیگر بحث کردند که فعلا بدان نمی پروازیم و به این نکته اکتفا می شود که مرجع تقلید افراد با هم متفاوتند و هر فتوایی از هر مرجعی برای غیر از مقلدانش قابل اطاعت نیست.
خداوند به فریاد دین خودش برسد.

مطالب فوق  از کانال رسمی دکتر جلال یوسفی برداشته شده است  و به نظر می رسد واکنشی است به سخنان امام جمعه ساوه در فاحشه خواندن زنانی که دست بندها و روپوش های سبز، سفید و … دارند.

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب