امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

تغییرات مدیریت در منطقه رستم ما را می آزارد

امیدوارم قبل از آن که این زمین زندگی دنیایی را ترک کنم، شاهد توسعه و شکوفایی زادگاه خویش باشم.

7 جولای 2017

دکتر جلال یوسفی

منطقه رستم یا به تعبیری تقسیمات سیاسی کشوری، شهرستان رستم، یکی از مناطقی است که دارای منابع عظیم نیروی انسانی فرهیخته در رشته های متعدد است. با این حال، این منطقه در اوج محرومیت به سر می برد و این در حالی است که از نظر منابع اقتصادی نیز غنی است، هر چند که بسیاری از این منابع به صورت بالقوه اند.

برای توسعه لاجرم ما به مدیرانی نیاز داریم که ضمن اطلاع حداقلی از کلید واژه های توسعه، به این امر مهم اعتقاد قلبی داشته باشند. اما با کمال تأسف مشاهده می گردد که ضمن این که به کار گیری نیروها جای سؤال دارد، از دگر سو، جابجایی های سریع و کوتاه مدت مدیران برای ما نگران کننده است.

در ملاقات اخیرم با دوست خوب و نماینده محترم شهرستان ممسنی و رستم بر آن بودم تا اعتراض و ناخرسندی خود و مردم منطقه را به استحضار ایشان برسانم، اما با دیدن مشغله فراوان و تماس های مکرر برای رفع مشکلات مردم منطقه و ملاحظه آثار خستگی مفرط در چهره ایشان، حقیقتاً از بیان امر منصرف گردیدم.

نمی خواهم بگویم که مقصر اصلی مدیران منطقه است، چرا که بخشنامه ها و مقررات دست و پاگیر و بومی نشده، مشکلاتی را در سر راه انتخاب  مدیران بالادستی برای  انتخاب مدیران منطقه قرار داده است. از سوی دیگر می دانم که متأسفانه برخوردهای مردمی و کم لطفی هایی نیز در میان مردم نسبت به همدیگر وجود دارد، اما نمی توان از کوتاهی مدیران به خصوص در ستطح استان فارس نسبت به این امر صرف نظر کرد.  

چطور ممکن است که آقای ایزدی به فرمانداری شهرستان رستم منصوب گردد در حالی که نه خود ایشان و نه استاندار و سایر مدیران استانی مرتبط با این امر، از این موضوع بی اطلاع باشند که ایشان جرحات جنگی دارند؟ من نسبت به آقای ایزدی این آزاده عزیز، نهایت احترام را دارم چرا که ایشان هم از همرزمان بنده بوده و نیز از نظر مشی فکری در یک دسته قرار داریم، اما نمی توان از این کم لطفی ایشان صرف نظر کرد که اگر بیماری ناشی از جراحات ایشان در حدی بود که این پست او را آزار می داد، نباید می پذیرفت. از سوی دیگر اگر بپذیریم که بعد از این انتصاب بیماری ایشان عود کرده است، چرا قرار است پست نسبتاً سنگینی را در استانداری ، بپذیرد؟ این نکته ای است که برای ما که زاده این منطقه بوده و برایش دل می سوزانیم هم جای گلایه دارد و هم جای نگرانی.

من امیدوارم مدیران استان فارس نسبت به این امر حساس بوده و در آینده از چنین برخوردهایی جلوگیری نمایند. نمی خواهم دولت را در این برهه سخت از زمان به نقد بکشانم اما واقعیت این است که اگر بیش از این در منطقه کوتاهی و سهل انگاری روی دهد، لاجرم تعهد به مردم و منطقه را بر تعهد حزبی ، دوستی و امثال آن ترجیح خوام داد.  خدا می داند که فقط و فقط هدفم توسعه منطقه و نجات یافتن مردم از این زندگی فلاکت بار است.

امیدوارم قبل از آن که این زمین زندگی دنیایی را ترک کنم، شاهد توسعه و شکوفایی زادگاه خویش باشم.

نظرات
  1. وحید کمالی رستم 2017-10-30 04:40

    درود بر دکتریوسفی عزیز که الحق یکی از دوست داشتنی ترین فرهیختگان شهرستان رستم ممسنی می باشند .

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب