امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

ضرورت تقویت اقتصاد جوامع محلی برای حفظ منابع طبیعی

بدون شک اگر منابع طبیعی و محیط زیست با چالش مواجه شود حیات انسان نیز با مشکل روبه رو خواهد بود.

6 سپتامبر 2017

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری‌ کشور گفت: توانمند سازی جوامع محلی مانع از گسترش تخلفات در اراضی ملی می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ قاسم سبز علی امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اظهارکرد: در دنیای امروز منابع طبیعی و محیط زیست با چالش‌ها و خطرات زیادی مواجه است. بدون شک اگر منابع طبیعی و محیط زیست با چالش مواجه شود حیات انسان نیز با مشکل روبه رو خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که ایران درکمربند خشک و نیمه خشک قرارگرفته، از این امر مستثنا نیست بنابراین باید حفاظت از این منابع خدادادی و رفع معضلات این حوزه دربرنامه های اصلی دستگاه‌ها قرار گیرد.

سبزعلی افزود: یکی از مواردی‌که باعث آسیب به عرصه‌های طبیعی‌کشور شده چرای بی رویه دام است‌که برای مقابله با آن باید طرح‌هایی برای توانمند سازی اقتصاد جوامع محلی اجرایی شود. بدون شک توانمندسازی این جوامع مانع ازگسترش تخلفات در اراضی ملی می‌شود. برای مقابله با معضلات حوزه منابع طبیعی در وهله اول بایدکانون‌های بحران را شناسایی و با استفاده از ظرفیت‌های محلی و توسعه زیرساخت‌ها تعداد این‌کانون‌ها راکاهش داد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری‌کشور گفت: برای توسعه زیرساخت‌های این بخش باید از دانش بومی هر منطقه و فناوری‌های نوین استفاده‌کرد

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب