امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

آثار تاریخی گلستان قابلیت ثبت جهانی دارد

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان گفت: باتوجه به اینکه استان گلستان از آثار تاریخی بسیار فراوانی برخوردار است برخی از آنان قابلیت ثبت جهانی را دارند که در همین راستا می طلبد تا نگاه ویژه ای نسبت به این استان صورت گیرد.

6 سپتامبر 2017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن صادقلو، استاندار گلستان، عصر (۱۳ شهریور) در نشست با سرمایه گذاران بخش گردشگری، هنرمندان صنایع دستی، سمن ها و تشکل های غیردولتی گفت: گلستان از ظرفیت های بسیار فروانی برخوردار است که می طلبد توجه لازم و اساسی نسبت به این استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه گلستان ۷ اقلیم از ۱۱ اقلیم دنیا برخوردار است، افزود: در بخش گیاهان داروئی این استان جزو اولین استان های کشور محسوب می شود.

صادقلو اظهارداشت: وجود آثارهای همچون دیوار دفاعی گرگان، ۲۰۰ خانه تاریخی در گرگان، وجود شهر جرجان و ۳۳۰ دانشمند جرجانی از میراث های این استان به شمار می آیند.

وی وجود دیوار دفاعی در گرگان را یک میراث گران بها نه تنها در استان بلکه در کشور دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم همه دیوار گرگان را از خاک بیرون آوریم می توان گفت از بزرگترین میراث جهان رو نمایی خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: باتوجه به اینکه استان گلستان از آثار تاریخی بسیار فراونی برخوردار است برخی از آنان قابلیت ثبت جهانی را دارند که در همین راستا می طلبد تا نگاه ویژه ای نسبت به این استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان گلستان یک استان تازه بنا نهاده شده است، افزود: برخی از میراث هاخصوصا احیا دیوار دفاعی گرگان قابلیت استفاده را دارند.

صادقلو در خصوص تقویت موزه روستایی، اظهارداشت: این موضوع در راستای هویت بخشی نسل است و باید درآمد پایدار اتفاق افتد.

وی تصریح کرد: درآمد پایدار از طریق دانش بومی از فناوری روز به شکل دانش بنیان باید اتفاق افتد که این خود باعث برگشت به روستا می شود.

استاندار گلستان فرمت گرگان را تاریخی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه ۲۰۰ خانه تاریخی در گرگان موجود است باید پشتوانه اولیه از این آثار صورت گیرد.

وی با اشاره به گردشگری سلامت، گفت: اجرایی این موضوع در استان باعث خواهد شد تا بسیاری ازهتل ها رونق پیدا کنند.

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب