امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

دانش کشت هندوانه دیم در دل کویر آران و بیدگل ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از ثبت دانش کشت هندوانه دیم در دل کویر این شهرستان در فهرست آثار ناملموس ملی خبر داد.

21 سپتامبر 2017

آران و بیدگل – رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از ثبت دانش کشت هندوانه دیم در دل کویر این شهرستان در فهرست آثار ناملموس ملی خبر داد.

جواد صدیقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برداشت هندوانه در دل کویر جاذبه ای است که برای اکثر گردشگران کویر مورد توجه واقع شده و به نظر می رسد، پدیده طبیعی کاشت و برداشت هندوانه در کویر در آینده نزدیک و در صورت تبلیغات مناسب برای جذب توریست به یکی از عجایب طبیعی دنیا تبدیل شود و بر جذابیت های همیشگی کویر بیفزاید.

وی تصریح کرد: دانش بومی کاشت هندوانه دیمی در کویر چاله سنبک شهرستان آران‌ و بیدگل به شماره ۱۴۲۳ به تاریخ شهریورماه ۹۶ در فهرست ملی میراث‌ فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل کاشت هندوانه بدون آبیاری و به صورت دیم در دل کویر، هدایت بذر به سوی آب به جای هدایت آب به سوی بذر، کشت اورگانیک محصول و همچنین میزان بالای آب هندوانه های دیم سنبک آران و بیدگل را از جمله ویژگی های خاص هندوانه کویر آران و بیدگل ذکر کرد.

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب