امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

یاد داشت های پراکنده

نشنیده ام در این پنج دهه عمر اگر کسی دم آخر فرجام دادرسی اش حرفی بزند، بگویند این هم جرم است هر چند دوره دوره حسینقلی خانی بوده باشد. بگذریم دنیاست، این که چیزی نیست!

15 آگوست 2015

سوادمان زیاد به این چیزها قد نمی دهد، اما دوران قدیم اگر کسی را می خواستند بکشند، زندانی کنند و یا … هم دم آخری به او می گفتند: اگر حرفی داری بزن!


اگر هم حرفی می زد بستگی به کدخدای ده داشت، اگر انصاف داشت به حرفش گوش می کرد، اگر نداشت با بی توجهی می گفت : حکم را اجرا کنید. حالا حکم هرچه بود، اجرا می شد.

نشنیده ام در این پنج دهه عمر اگر کسی دم آخر فرجام دادرسی اش حرفی بزند، بگویند این هم جرم است هر چند دوره دوره حسینقلی خانی بوده باشد. بگذریم دنیاست، این که چیزی نیست!

امروز داشتم تصاویر را نگاه می کردم، تصاویر برخی را دیدم که با لباس رزم در اتاق جنگ بودند، چقدر جوان بودند. به یاد برخی دلسوزان انقلاب و ارزش ها! افتادم که آن موقع چقدر زحمت می کشیدند و شرح امثله و لمعتین و هزار درس جور واجور می خواندند. جنگ رفتن که کاری ندارد! سربازان هم جنگ می روند.

یاد داشتی نوشته بودم و به طور کلی نظرم را در باره ساختار عرصه و زمینه توسعه در ایران نوشته بودم. برخی تشویق، برخی از کنارش به آسانی رد شده و اندک افرادی هم ظاهراً به ذائقشان خوش نیامده بود. گفته بودند این حرف خطرناک است و یا فکر ارتجاعی است و … ، اما هیچ کدام پیشنهادی نداده بودند. البته این کلیات بود. طرحی برای تمرکززدایی قدرت و استفاده از دانش بومی مردم در برنامه های توسعه ای.

و  این که این دستگاه لبت تاب ما هم دوباره به تق تق افتاده تا برخی از زحمات را بر باد بدهد. علت این امر این است که ما دزد هستیم! تعجب ندارد واقعاً دزدیم. حق کپی رایت نمی دهیم و نتیجه اش این است و آن وقت می گوییم بدبختی های ما بر اثر گناه است! راستی دزدی هم گناه است؟!

یا برای جلوگیری از رخداد بلایای طبیعی با عالمان دینی تفاهم نامه امضاء می کنیم اما دیوارهای خانه به خاطر « ماسمالی»- کار غیر اصولی- با یک باد سنگین فرو می ریزد.

امیدوارم روزی فرا برسد که ما بین حرف تا عملمان  فاصله زیاد نباشد! چون حرف باد هواست ، آنچه می ماند و تأثیر می گذارد عمل است. البته حرف همراه عمل نور علی نور خواهد بود.

نگاهی گذرا هم به گفتگوی مطرح شده در نماز جمعه تهران که توسط آیت الله جنتی برگزار شده بود انداختم. جالب است همشهری آنلاین نوشته «به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سید احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه...». ایشان در سخنانش بیان فرمودند که نباید  مسئله هسته ای را به یک جریان خاص مرتبط بدانیم. عجب! پس چرا هشت سال آن یکی جریان درست که نکرد، بماند، کشور را قطعه نامه باران کردند؟!

از آقای لاریجانی به خاطر پرونده مهدی هاشمی تشکر کرده بود و….، که حقیقتا درود می فرستیم بر او زیرا این همه پرونده مربوط به سه هزار میلیارد، دکل های گم شده، پول های نفت لامکان، سعید مرتضوی، کهریزک و ….. همه بلاتکلیف مانده اند، خوب ایشان حق دارند، تشکر کنند!

شیخ احمد جنتی عزیز گوشه چشمی هم به مجلس خبرگان داشت و کمی خط و نشان برای برخی کشید که گمان می رود ، می خواهد آقای هاشمی و برخی از اصلاح طلبان را رد صلاحیت کند! البته رد صلاحیت آقای هاشمی در مجلس خبرگان اگر صورت بگیرد، برای آن مجلس در افکار عمومی و بین خود آنان جلوه ای دیگر بر جلوه های آن شورا  اضافه می کند.

….باشد که همه ما در راه ساخت ایران، عقل ها را با هم جمع کنیم. عقل ها را روان و سیال کنیم، عقل ها را به کار بگیریم، انشاء الله

بدرود

نظرات
  1. Bobs 2016-08-15 17:33

    Ah ces mamans scsuepures…toates les ruses sont bonnes hihihihihi…tu as de biens jolies photos de tes lutins….quand à la pate à tartiner choco-noisettes sur une cuchaule faite maison miam miam……et ta carte Magniola ton fiston a dû être content

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب