امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

از رابطه با انگلیس تا جاسوس خواندن اصلاح طلبان

مگر کشور روسیه در سده معاصر کم  به ایران ضربه وارد کرد ه است. مگر بهترین سرزمین های کشور ما را ، کشورهای آسیای میانه کنونی تشکیل نمی دادند؟ این همه از قرارداد ترکمانچای در گفته های شان استناد می کنند ، آیا می دانند این قرار دارد با چه کشوری بوده است؟ کشورهای همسایه شمالی ما با بهترین زمین های کشاورزی به وسیله چه کشوری به زور از ایران منفک شد؟

26 آگوست 2015

جلال یوسفی

برخی از جناح های سیاسی که در قدیم نمودی از آن ها در مسایل  انقلاب کمتر دیده می شد، این روزها، برخلاف مشی امام (ره) که آن زمان این­ها از آن دوری می کردند، با تندروی خود مسایلی را برای کشور ایجاد کرده اند. متأسفانه برخی از فرزندان انقلاب نیز با این ها همراه شده اند، هرچند شاید آنان که با این ها همراه شده اند، نیز در آن زمان افکار خود را پنهان کرده باشند.


مشی بنیانگذار جمهوری اسلامی این نبوده است که با کشوری برای همیشه قطع رابطه شود. ایشان قطع رابطه با آفریقای جنوبی و اسراییل را به دلیل نژاد پرستی و اشغال یک کشور، اعلام کردند و بقیه را مشروط نمودند. چنان که می دانیم وقتی رژیم آپارتاید  از آفریقای جنوبی بساطش جمع شد، کشور ما با آن کشور ارتباط برقرار نمود. اگر به تاریخ ایران بنگریم، هیچگاه ایران با کشور آمریکا قطع رابطه ننمود بلکه آمریکاییان بودند که یک طرفه با ایران و آن هم بر سر مسایلی قطع رابطه کردند.

نماینده مجلسی  از این گروه ، در یکی از شهرهای استان فارس در چند روز گذشته، پس از سخنرانی که در آن ظاهراً در هفته دولت با تشویش اذهان نسبت به دولت ، از دولت تقدیر کرده اسا! در مصاحبه ای اعلام کرده که برخی از کشورهای غربی همیشه در خط مبارزه  با ایران بوده اند!

البته از این افراد بیش از این انتظاری نمی رود زیرا سابقه این­ها نشان داد حتی در کمیسیونی که در مجلس هستند  نیز از وظایف ذاتی خود حتی در نوشتن مفاهیم هم بسیار بی اطلاع هستند. اما به هر صورت اگر بخواهیم  به این سخن ایشان بسنده کنیم ، مگر کشور روسیه در سده معاصر کم  به ایران ضربه وارد کرد ه است. مگر بهترین سرزمین های کشور ما را ، کشورهای آسیای میانه کنونی تشکیل نمی دادند؟ این همه از قرارداد ترکمانچای در گفته های شان استناد می کنند ، آیا می دانند این قرار دارد با چه کشوری بوده است؟ کشورهای همسایه شمالی ما با بهترین زمین های کشاورزی به وسیله چه کشوری به زور از ایران منفک شد؟

در برهه ای خاص، کشور ما به دو بخش تقسیم شد، جنوب کشور در دست بریتانیا بود و شمال آن در اشغال روس ها قرار داشت. حالا چه شده است که روس ها برادر خوانده ما شده اند؟! عراق هشت سال بر گرده ما کوبید و الان حتی ما حاضر به گرفتن حق مردم مان از آنان نیستیم  و مواردی از این گونه که فراوانند.

آیا بهتر نیست ، به جای قایم شدن از کشورهایی که آن ها را متخاصم می دانیم،  و قطع ارتباط یا دنیای پیشرفته ، کشور را طوری بسازیم که مثل ژاپن  کشورهای غربی  را به هراس بیندازیم؟ البته در کشوری که محدودیت آن قدر زیاد است که نماینده واقعی مردم که دارای سواد و تدبیر و شجاعت باشد، به مجلس راه پیدا نمی کند، همیشه برای مبارزه باید از دیگران قایم شویم. و من نمی دانم با این قطع رابطه ها چگونه می خواهیم انقلابمان را صادر کنیم؟ انقلابی که جزء با برقراری ارتباط با سایر کشورها ، صدورش امکان پذیر نیست.

اگر اصلاح طلبانی که شما آن ها را فتنه گر می خوانید، خواهان برقراری ارتباط با انگلستان و یا هر کشور دیگری هستند، از آن جهت است که می توانند با دنیا ارتباط برقرار کنند، اما شما به دلیل خویی که دارید، نمی توانید ارتباط برقرار کنید، زیرا نه سواد برخورد سیاسی دارید و نه می توانید در برابر آن ها با منطق دیپلماسی عرض اندام کنید و لذا همیشه برای فرار از این کار برای دشمن تراشی علم جنگ را برافراشته می دارید و این نشانگر این است که از نظر زمان شناسی نیز آگاه به زمان نیستید. اگر بودید، با وضعیت دنیا امروزه چنین دشمن تراشی هایی نمی کردید . با وضعیت امنیتی در کشور در سال های قبل و برخورد با نسل جوان و نیز تغییر روحیه درکشور و …. به شما این اجازه را نمی دهد که بتوانید همانند سال های دفاع مقدس مردم را بسیج کنید و از کجا مطمئن هستید ، بسیاری از این ها که به دور شما جمع هستند در زمان جنگ از زندگی شیرین خود دست بکشند و به سوی قتلگاه بروند؟  شما نباید به مردمانی که حاضر می شوند هم وطنان خود را کتک بزنند، تکیه کنید، زیرا این چنین انسان هایی در روز مبارزه با دشمن خارجی تا دندان مسلح  بعید است که از خود استقامت چندانی نشان دهند . تفکر  و نحوه برخورد شما ها مردان روز های سخت را به حاشیه رانده است!

…و برخی برخورد با کشورهای دنیا، که این نوع برخورد های دوگانه منجر به این شده است که ضمن دشمن تراشی برای خودمان، حتی ممکن است مردم خودمان را نیز از خود بدبین نماییم.

نکته دیگر این که، مدت هاست که همچون یارغارتان محمود احمدی نژاد دست به جیب اعلام می کنید که اسنادی از خیانت و جاسوسی اصلاح طلبان دارید! اما یک برگ سند را نتوانسته اید بیرون بدهید. آن از معلم اخلاق و ادبی تان آقای حداد عادل که استنادش آن قدر ضعیف است که یک بچه هم خنده اش می گیرد. برگی نوشته شده و بدون امضاء!!!

اگر اصلاح طلبان  جاسوس هستند چرا سندشان را بیرون نمی دهید؟! چرا در دادگاه علنی آن ها را محاکمه نمی کنید؟  شک نداشته باشید گروه شما که برای نابودی رقیب حتی به تهمت و فحاشی دست می زند، به خواب دیدن ها متوصل می شود، به ساختن نقل قول های بی پایه استناد می کند، اگر یک برگ سند مبنی بر جاسوسی داشتید، الان از آن صدها هزار نسخه جزوه و کتاب بیرون داده بودید! مگر شما نبودید که وسط صحبت های آقای هاشمی رفسنجانی را برش زدید و روستایی و شهری راه انداختید؟ شما با این خصوصیت و ویژگی از سند جاسوسی رقیب می گذرید؟!

وآنگهی به فرض که بین اصلاح طلبان افرادی دارای این مشخصات باشند، آیا درست است که این خصیصه را بر همه آنان اطلاق کنیم؟! اگر جوابتان مثبت است ، باید بدانید که افسرانی از اطلاعات برخی سازمان های امنیتی و نظامی کشور که با رویکرد گزینشی شما ، گزینش شده اند، اکنون فرار کرده و به عنوان سخنگو در رسانه های آمریکا و انگلستان و جاهای دیگر دارند اطلاعات کشور را بیرون می دهند! آیا به این خاطر باید آن سازمان ها را تعطیل کرد؟ فرماندهان شان را به زندان انداخت؟

اما شما نه تنها این کار را نکرده اید بلکه روز به روز بر قدرت این گونه سازمان ها می افزایید. آن سازمان ها نیز متقابلاً در خدمت شما هستند!

این فرد مصاحبه کننده درادامه گفته است :« غرب به دنبال اجرای یک طرح مهندسی در جامعه ایران است  که قابل لمس نیست و آن مهندسی نفوذ است….» .

این یک امر بدیهی است. غرب نه تنها الان که نظام جمهوری اسلامی برقرار است و نیز نه تنها کشور ایران ، از زمان های بسیار دور ، هر زمان به تناسب شرایط زمانی  و مکانی اقدام  به ورود به کشورهای جهان سوم کرده تا از آن طریق نظام سرمایه داری را حیات ببخشد، اساساً نام جهان سوم به عنوان یک امر« جهانی سازی» از برساخته های  کشورهای متروپل است. و لذا این­ طور نیست که شما خیال کنید فقط برای این که ما مسلمانیم این کار را می کنند. کمی پیرامون روند ایجاد و طلوع و افول اردوگاه­های نظری توسعه و برخی کتاب­های ضد سرمایه داری مطالعه بفرمایید تا از وضعیت دنیا و فرآیند نظام سرمایه داری مطلع بشوید.

اگر بخواهید به این بهانه با دنیا سر جنگ داشته باشید باید همیشه در جنگ باشیم . اما آن چه به نظر می­رسد که ما را موفق خواهد کرد، این است که ما توسعه یافته شویم تا مثل برخی کشورهای شرقی به راحتی کمر غرب را به زمین بزنیم. و این امر به وسایل و معیارهایی احتیاج دارد که در تفکر گروه شما نمی­گنجد.( من نمی خواهم بگویم برای حفاظت از منافع خود این کار را می کنید که البته بسیاری از افراد شما  نیزاین طور هستند). بلکه باید انسان های منعطف، باسواد، متخصص، مدیرانی صالح، سالم، کاری،  و….، با دنیای گرگ صفت و درنده خو در لباس میش برخورد کند!

دولت تحت حمایت صد درصد شما، در دوران هشت ساله اش روی تمام گردنه زن ها را سفید کرد! این گونه می خواهید با انگلستان و آمریکا و فرانسه بجنگید؟! در دوران تحریم به جای کمک به کشور،  بازاری برای غارت درست شده بود و شما در مجلس به جای زیر سؤال بردن، نامه تقدیر می نوشتید! چه کسانی با بابک زنجانی آب میوه می خوردند؟ چه کسانی در جلسات به عنوان بسیجی از او یاد می کردند؟ کدام گروه نفت را به دست ایشان داد که بفروشد؟  پول هایی که رحیمی می گوید برای ستادهای انتخابی کدام گروه هزینه شد،  مرتضوی به نمایندگان کدام گروه  هدیه میلیونی داد و ….

تاریخ ایران  نشان داده است که کسانی که تفکر استبدادی دارند برای نگهداری قدرت خود، یکی از مهم ترین ابزار آنان ساختن دشمن خارجی بوده است ، تا از آن طریق بتوانند مردم را متوجه بیرون از مرزها بکنند و بر تمرکز خود بیفزایند.( البته حرف دلیل نمی شود که ما فکر کنیم در دنیا دشمن نداریم و دست روی دست بگذاریم). گروهی در کشور که متأسفانه به علت سخت گیری از اصلاح طلبان و کسانی که حرف حساب می زدند، سرکار آمده اند، الان دارای این تفکر هستند.

چرا ما با دست پر علمی به طرف دشمنان نرویم؟ چرا هشت سال دبیر شورای امنیت ملی و گروه همراهش نتوانستد کاری از پیش ببرند، ولی وزیر خارجه دولت تدبیر و امید ، در مدت کمتر از دوسال همه مشکلاتی را که  گروه دیپلماسی آن دولت ایجاد کرده بود، را رفع کرد و تازه با دنیا مصالحه آبرومندانه هم نمود. می دانید اگر آمریکا از پذیرش این توافق سرباز زند از نظرسیاسی چگونه مضمحل خواهد شد؟! اما گروهی با شعارهای شما ، فقط توانست ما را در دید دنیا تروریست قلمداد کند و شانس آوردیم که مردانی با سواد و قوی داشتیم که نگذاشتند کار ما به لشکر کشی کشانده شود و تنها کشوری که در ذیل فصل هفتم رفته و بدون جنگ بیرون آمده است ، کشور ایران و در این دوره است.

تفکر شما ظاهراً اعتقادی به پیشرفت فرهنگ ندارد. فرهنگ را تنها باید با عناصر فرهنگی با آن مقابله کرد. فرهنگ بسیار ظریف است . ما برای فرهنگ دینی و شعارهایمان چه کرده ایم؟ هزاران عالم دینی و طلبه درس خوانده در حوزه های علمیه داریم، کار این ها چیست؟ چه وظیفه ای دارند؟ این ها برای پیشبرد انقلاب چه باید بکنند؟ علمای ما در برابر تئوریسین های نظام کاپیتالیسم و سوسیالیسم چه حرف هایی برای گفتن باید داشته باشند؟! سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، فرهنگ سرای شهرداری ها، امور فرهنگی نهاد ها و… ، نزدیک سی دستگاه متولی فرهنگ این کشور است ، آن وقت شما می خواهید نیروی انتظامی  حجاب را درست کند!!! چرا فقط برای تثبیت امر بمعروف و نهی از منکر دست و پا می­زنید؟ که البته این یک فریضه الهی است که متأسفانه با عدم برخورد درست با آن نزد مردم تا حدودی کم ارزش شده است!

همین برخورد ها باعث شده است که عده ای فکر کنند که  در زمان جنگ نیز کوتاهی ها و احساسی برخورد کردن برخی ها، منابع عظیمی را از کشور به هدر داده است ، زیرا برخی از آنان که در جنگ دستی بر آتش داشته اند ، الان یا نماینده مردم هستند و یا در امور دیگر مشغولند. نباید جامعه را با پادگان نظامی  یکسان دانست. این جا فرق دارد. مردم نوکر ما نیستند و این ما هستیم که نوکر مردم هستیم. نماینده مردم و فیلسوف حوزه علمیه فرمانده میدان نیست و مردم هم سرباز آموزشی آن ها نیستند ، هرچند من اعتقاد دارم سربازخانه هم  باید یک دانشگاه باشد. بدانید مردم راهشان از چنین تفکری جداست. خودتان هم می دانید، اما نمی دانید که اگر این روند ادامه داشته باشد مردم خدای ناکرده به نا به گفته امام احتمال  دارد ۲۲ بهمن دیگری درست کنند . آن زمان دیگر پشیمانی سودی ندارد.

بنده برای ترس از آن روز این چنین می نویسم. البته یک دیدگاهی هم در میان شما وجود دارد که  می­گویند ما « عاشورایی برخورد می کنیم» معلوم است پیام عاشورا را هم درست نفهمیده اند. مگر می­شود مردم کشور را به خاک و خون کشاند و نامش را « عاشورایی زیستن » نهاد.یا آن ها را  با وجود راه های مسالمت آمیز به مسلخ برد؟

مگر ما در سیره ائمه اطهار چندتا عاشورا داریم؟ امام زین العابدین (ع)، امام محمد باقر(ع) تا امام یازدهم ، چرا این ها عاشورا راه نینداختند؟ هرچند تاریخ عاشورا نشان می دهد که حضرت حسین بن علی(ع) نه جنگ طلب بود و نه راهی غیر از جنگ برایش باقی گذاشته بودند.

سلام بر آنان که هدایت را اطاعت کردند.

نظرات
  1. علی 2015-08-28 19:40

    درود بر دکتر اصلاح طلب و شجاع.نماینده آینده ممسنی و رستم

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب