امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

تغییر کاربری اراضی مرغوب پلاک ۳۱۵۶ شهر فسا بدون توجه به وضعیت بحران آب و توسعه پایدار

الحاق محدوده ۴۰ هکتاری به شهری که با مشکل آب دست به گریبان است به بهانه اسکان ۲۰۰۰ نفر در مسکن مهر، آسیب های زیادی به شهر وارد خواهد نمود، زیرا به بهانه الحاق ۳ هکتار،  محدوده ای ۴۰ هکتاری به شهر اضافه خواهد شد .

1 سپتامبر 2015

گزارش زیر از سوی یکی از اهالی شهر فسا برای سایت خفرک ارسال گردیده است که برای جوابگویی مسؤلین  استان منتشر می گردد. لازم به یادآوری است که اسامی و گروه های مندرج در نامه یاد شده حذف گردیده اما ، سایت خفرک به نا به اهمیت محیط زیست ، ضمن سؤال از مسؤلان استان فارس به ویژه اداره کل منابع طبیعی در خصوص سرنوشت این زمین ها و فرآیند، واگذاری و مستندات قانونی آن یک نسخه را برای سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ارسال می نماید.

شایسته است که مدیران مربوط و دست اندرکاران جوابیه خود را به آدرس پست الکترونیکی سایت ارسال تا در سایت منتشر گردد.

در زیر به طور خلاصه به موارد ارسالی از فسا اشاره می گردد.

اکولوژی در شهرسازی به بررسی زندگی انسان در ارتباط و در کنار محیط طبیعی و انسان ساخت می پردازد.

کارکرد محیط‌زیست شهری در بهبود زندگی شهروندان مهم‌ترین اصل در توجه به این مسئله شهرسازی و برنامه ریزی برای شهرها به شمار می­آید ایجاد محیط امن و آرام برای ساکنین یک شهر مستلزم توجه به محیط و اقلیم طبیعی محدوده پیشنهاد شده برای احداث یک شهر یا شهرک به شمار می آید، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا‌ و جذب گردوغبار و تولید اکسیژن از عوامل حیاتی و تعیین کننده در مسیر توسعه شهرهای جدید است.


به همین علت توجه به این سرمایه محیطی با توجه به آثار حیاتی آن چه در بعد انسانی و چه در بعد شهری در زندگی افراد ساکن در محدوده شهرها و یا شهرک­ها و شهرهای جدید باید از نظر کمّی و کیفی متناسب با حجم فیزیکی شهر (راه­ها و ساختمان‌ها) و نیازهای جامعه (نیازهای اجتماعی و روانی) مورد توجه قرار گیرد، بنابراین بازدهی اکولوژی نتیجه دقت در تنظیم ارتباط انسان با محیط زیست به شمار می­رود.

منظور از اکولوژی شهری، سطوحی از کاربری زمین شهری است که از پوشش گیاهی طبیعی، یا مصنوعی پدید آمده باشد. مؤلفه‌های توسعه کالبدی و توسعه حمل‌ونقل شهری به محیط‌زیست طبیعی شهرها آسیب می‌رساند. در مقابل، فضای سبز مناسب شهری در کاهش آثار این مؤلفه (بویژه در رابطه با گردوغبار و آلودگی‌های هوا) بسیار مؤثر است. مهم‌ترین آثار فضای سبز در شهرها، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا‌ و جذب گردوغبار و تولید اکسیژن است. به همین علت فضای سبز هر شهر به مثابه ریه‌های تنفسی آن شهر به‌شمار می‌رود. با توجه به این اثرهای حیاتی، فضای سبز شهری باید از نظر کمّی و کیفی متناسب با حجم فیزیکی شهر (راه­ها و ساختمان‌ها) و نیازهای جامعه (گذران اوقات فراغت و نیازهای بهداشتی) تأمین شود، تا بتواند به‌عنوان فضای سبز فعال، بازدهی محیط‌زیستی مستمری داشته باشد.

پی دی الف کامل موضوع را به همراه نقشه در اینجا دانلود کنید

نظرات
  1. Rangler 2017-03-14 13:33

    Great arlteic, thank you again for writing.

  2. ادمین . 2017-03-15 23:37

    Mutual Thanks

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب