امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

نگاهی کوتاه بر توهین نماینده بروجرد به دکتر جواد ظریف در مجلس

اگر زیرک و عاقل و سیاستمدار باشیم در ارتباط با غول های صنعتی دنیا می توانیم فن های این کشور را  گرفته و بومی کنیم. کاری که ژاپن و برخی کشورهای شرقی انجام دادند. این که ما نمی توانیم و آمریکا یا هر کشور دیگری بتوانند بر سر ما کلاه بگذارند این از بی عرضگی ماست!

5 اکتبر 2015

بیرانوند نماینده بروجرد، در خصوص  دست دادن دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، با اوباما رییس جمهور کشور ایالات متحده آمریکا ضمن برشمردن مضرات این کار در آخر عنان و افسار زبانش که خاص باندی خاص در این کشور است را از دست داده و به وزیر امور خارجه یک کشور توهین کرده است.


هرچند مردم خوب و غیرتمند بروجرد طی بیانیه ای این عمل زشت  را محکوم نموده و گروه های سیاسی و برخی از فرهیختگان نیز در این رابطه اعلام موضع کرده و این حرکت را محکوم کرده اند و برخی از اساتید دانشگاه این توهین را نتیجه تسامح دکتر روحانی ریاست جمهور ی اسلامی ایران دانسته اند، اما به دلیل تماس برخی از دوستان در فضای مجازی و به خصوص در واتساپ و تلگرام در این جا به طور خلاصه به این موضوع اشاره خواهم کرد، البته جواب سؤال کنندگان در همان فضاا به صورت یک پاراگراف  داده شده است.

  1. در رابطه با مقایسه بین عمل عربستانی ها به عنوان یک کشور اسلامی با آمریکا به این نکته باید توجه کرد که عمال عربستانی را نباید به عنوان نماد مسلمانی دانست زیرا اعمالی که وهابی ها انجام می دهند مضرات آن برای اسلام و مسلمین بیشتر از دنیای مسیحیت است. 

تا کنون کشور عربستان و اعراب منطقه خلیج نشین به استثنای عده قلیلی در بحران های پیش روی انقلاب اسلامی ایران همیشه رو در روی انقلاب و مردم ایران  ایستاده اند. در جنگ تحمیلی، در مسئله فلسطین، در جنگ های ۳۳ روزه و ۱۱ روزه لبنان و اسراییل و فلسطین و اسراییلی ها، در جریان سوریه و حتی داعش و سایر اتفاقاتی که در سال های عمر نظام اسلامی اتفاق افتاده است، این کشورها رو در روی کشور ایران ایستاده اند . البته این نوشته بر این نیست که بخواهد نسبت به این موارد اعلام موضع کند، اما بر این امر پا می فشارد که دولتمردان ایران به این موضوع توجه نمایند که این کشور به راهبردهای آنان نه تنها توجهی نکرده بلکه با آنان مقابله هم کرده است.

همچنین نباید فراموش کرد که عربستان در زمان های متعدد با زیاد کردن سهمیه نفت و صدور بیش از حد سهمیه خود به کشورهای اروپایی و آمریکایی وغیره موجب  پایین آمدن قیمت نفت شده است.

در جریان بحرین و شیعیان حوصی یمن نقش عربستان و حتی حضورش به صورت آشکار و حتی  برخورد نامناسب و ضد حقوق بشری این کشور با شیعیان کشور خود بر هیچ کس پوشیده نیست. بیرانوند و تفکر ات مشابه و همفکران بیرانوند آیا به این مسایل آگاهی دارند یا خیر؟

کشتن زوار خانه خدا، این حرم امن الهی که از  زمان ابراهیم نبی(ع) تا کنون خداوند آن را امن قرار داده و حتی کشتن یک پشه در آن حرام و موجب پرداخت جریمه می گردد، چیز کمی نیست که بتوان از آن گذشت. کشتن زوار ایرانی در سال ۱۳۶۶ مگر غیر از این بود که حاجیان ما مرگ بر آمریکا می گفتند؟!

کشتن زوار ایرانی در چند روز گذشته مگر غیر از اجرای آمال و خواسته های رژیم غاصب صهیونیستی است.

آیا این ها قابل گذشت  است؟ آیا بیرانوند و بیرانوند ها این را نمی دانند که عربستانی ها از نزدیکی آمریکا و ایران آن قدر دستپاچه شده اند که اقداماتی این طور وقیحانه انجام می دهند؟

۲- بین آمریکا و عربستان سعودی در برقراری ارتباط از نظر باند بیرانوند چه تفاوت و تشابهاتی وجود دارد؟

آیا عربستان کشوری اسلامی  است که باید با آن دست داد( حال این رژیم هر کاری که هم کرده نادیده گرفته شود) و با ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نباید دست داد چون استکبار است( حال اگر این استکبار حاضر به کنار آمدن با کشور ما باشد)؟

چه باید کرد؟ کمی به فکر فرو برویم و حقیقتاً با وجدان خویش خلوت کنیم. اگر با عربستان ارتباط داشته باشیم چه چیزهایی می توانیم به دست آوریم و با اروپا و آمریکا چه چیز یا چیزهایی؟

اگر زیرک و عاقل و سیاستمدار باشیم در ارتباط با غول های صنعتی دنیا می توانیم فن های این کشور را  گرفته و بومی کنیم. کاری که ژاپن و برخی کشورهای شرقی انجام دادند. این که ما نمی توانیم و آمریکا یا هر کشور دیگری بتوانند بر سر ما کلاه بگذارند این از بی عرضگی ماست! آیا ما باید از ترس این که مبادا بر سرما کلاه برود روزانه با هزینه کردن پارچه ها و رنگ ها و هزینه کردن بسیاری و با مرگ بر آمریکا و تحرکات مشابه خواهان قطع ارتباط با این کشورها باشیم؟

مگر غیر از این است که ما انتظار داریم که دنیا به ساز ما برقصند؟! اگر این است سخت در اشتباهیم. انتظار داریم نوع حکومت، ایدئولوژی، سیاست و خط مشی ما را دنیا بپذیرند! این صحیح نیست چون حتی دو برادر و یا دو خواهر هم در یک ارتباط رو در رو سعی می کنند به حقوق بیشتری دست پیدا کنند. آن وقت ما چه انتظاری داریم کشوری که ادعای مدیریت جهانی را دارد به راحتی از آن چه حق خود می داند دست بردارد؟ اگر بپذیریم که آن کشور حقی ندارد نیز باید آن را ثابت کنیم تا در جامعه بین الملل  به این امر آگاهی پیدا کنند، زیرا با این شعارها و برخوردها فقط دنیا را علیه خود بسیج می کنیم.

۳- دست دادن اوبا ما با دکتر ظریف دست دادن یک مسیحی با یک مسلمان است، هرچند اوبا ما هم مسلمان زاده است. اما دست دادن با کافران و بردن آنان در امام رضا به عنوان یک حرم که ورود کافران به آن ممنوع است و شهید خواندن آن فرد بعد از مرگ و در آغوش گرفتن مادرش قصه ای دیگر است که این نوع تفکر در برابرش سکوت اختیار کردند. این یک بام و دو هوا بودن از خصوصیات پیرزنانی است که بر روی بام بین عروس و دختر خود در خوابیدن تفاوت قایل می شوند و نه یک فردی که خود را نماینده مردمی بزرگ می داندو نه یک رییس جمهور!!

۴- پاسخ من به سؤال دوستان در دست دادن این دو نفر را از این چند پاراگراف می توان فهمید. درست حدس زده اید اگر بگویید من می گویم که اشکالی ندارد . 

وقتی ما به حدی از اقتدار می رسیم که به اصطلاح سردمدار استکبار جهانی و به تعبیر رهنما و ادوارد سعید امپرالیسم، با وزیر امور خارجه ما دست می دهد ، تازه آن هم به طوری که بدون مقدمه می خواهد این کار صورت گیرد که آقای دکتر ظریف مجبور به این کار شود به زعم بنده اقتدار ایران را نشان می دهد و نه ضعف آن را . این سیاست مداران ما هستند که اگر این فرصت است آن را تقویت کنند و اگر هم نیست از آن یک فرصت بسازند. اما از آن جا که تفکرات امثال بیرانوند ها همیشه فرصت سوزند، نه تنها اگر این امر یک تهدید باشد نمی توانند آن را به فرصت تبدیل کنند بلکه حتی اگر فرصت هم باشد با این برخورد های چکشی و یا شاید منفعت طلبانه خود آن را به تهدید تبدیل خواهند کرد.

بنابراین، آن چه را که این تفکر با پشتیبانی فیلترهای متعدد در مسیر دلسوزان و مدیران شایسته برای کشور به تهدید تبدیل کردند، دولت فعلی با کار شبانه روزی آن را می خواهد به فرصت تبدیل کند.

۵- در آخر به این نکته هم اشاره کنم که رییس جمهور کشور برخلاف رییس دولت پاک دستان؟!!! که کابینه اختلاس گرش را خط قرمز خود می دانست، با زیاده روی در امر اعتدال خود! باب توهین به وزرا و خادمان ملت را باز وجلوی آن ر ا نیز رها کرده است . این نوشتار در پایان گلایه زیادی به دکتر روحانی خواهد داشت .ما نمی توانیم این توهین ها را به زحمت کشان خدوم کشور تاب بیاوریم. ریاست محترم جمهور و روسای دو قوه مقننه و قضاییه باید در این رابطه اقدامات مقتضی را به عمل آورند و الا سنگ بر روی سنگ بند نمی شود.

۶- آقای بیرانوند نیز بداند این مکان عصاره ملت است و جای تهدید با چماق و فحش نیست و شیرمردان و شیرزنان قوم لر جواب این ظلم به خویش را که با اعمالی این چنینی در فضای عمومی نشر یافته را اگر فیلترهای تندرویان بگذارد، خواهند داد.

۷- جناب کوچ زاده نیز قدری به عقب برگردد و تاریخ را مرور کند تا ببیند از کجا آمده است و اجدادش بر این ملت چه کرده اند و آن وقت داد سخن سر بدهد . این توصیه به آقای کوچک زاده  سایرین که در تهاجم به این کشور بر این مهد تمدن نشسته و سعی در پاک کردن تاریخ ایران دارند را نیز شامل می گردد.

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب