امروز : چهارشنبه,۱۹ام اردیبهشت ۱۴۰۳

هنرمندی یک حیوان

آن قدر این حیوان با وفا و قدر دان زیبا بازی می کرد و برایم نمایش می داد که تنها در سریال های آقای « مهران مدیری» و بخصوص بازی های زیبای او نمونه اش را دیده ام. البته اگر بگویم هنوز هم بهتر بازی می کرد، سخن به گزافه نگفته ام.

4 دسامبر 2015

در اطراف شهر اردبیل منطقه زیبایی وجود دارد که « جنگل ­های فندقلو» نام دارد. تابستان بارها به این منطقه تفریحی می رفتم. بسیارزیباست و انواع درختان ثمری هم در این جنگل مثل سیب، آلو، فندق و غیره  وجود دارد.


وقتی وارد منطقه می شدیم، بچه ها بسیار خوشحال می شدند. به محض رسیدن اولین گروهی که از ماشین ها بیرون می پریدند، بچه ها بودند. به محض پایین آمدن از ماشین گوشی های همراه را به دست گرفته و اقدام به گرفتن فیلم می کردند.

گاه به صورت سلفی و گاه نیز به همراه بقیه تصاویر به یاد ماندنی می گرفتند. جوانترها هم برای جمع آوری میوه فصل راهی جنگل می شدد. من مثل همیشه به آنان سفارش می کردم که سعی کنند به درختان آسیبی وارد نشود.

بزرگترها و پیرمردانی مثل من  ( مثل من نه خود من) نیز به آماده کردن گوشت و آتش منقل و کباب مشغول می شدند. ظهر که می شد، بوی کباب در اطراف می پیچید. ناگهان سر و کله برخی جانوران در اطراف ما پیدا می شد که « سگ» ها اولین گروه بودند. دو سگ در آن منطقه دیده می شدند. یکی سگ سیاهی بود که از الفت و انس چیزی در چنته نداشت و همیشه طلبکارانه به ما نگاه می کرد.

دیگری سگ سفیدی بود که در چند متری می نشست و دم تکان می داد. ما مقداری استخوان و نان به هر دو می دادیم. سگ سیاه می خورد و می رفت و گاه دهن کجی نیز می نمود. سگ سفید از آن روز به بعد با من دوست شده بود.

استخوان را که می خورد برای من معلق می زد و دم تکان می داد و صداهایی از خودش بیرون می داد.

روزهای بعد و نوبت های بعدی که به آن منطقه می رسیدیم، سگ سفید یک راست به سراغ من می آمد. این بار دیگر منتظر غذا و استخوان نمی شد و برایم معلق می زد. خیلی با وفا بود و هنرمندانه کار خودش را بلد بود.آن قدر این حیوان با وفا و قدر دان زیبا بازی می کرد و برایم نمایش می داد که تنها در سریال های آقای « مهران مدیری» و بخصوص بازی های زیبای او نمونه اش را دیده ام. البته اگر بگویم هنوز هم بهتر بازی می کرد، سخن به گزافه نگفته ام.

من خیلی دلم می خواهد اسمی برای این دوستم پیدا کنم.بر آن هستم که یک اعلام عمومی در این خصوص بکنم. سگی که هم با وفا ست و هم هنرمندانه نمایش می دهد. واقعاً از بازی ها و چرخش هایش حظ می کنم.

 

نظرات
  1. Nelle 2016-11-18 05:41

    A plaglinesy rational answer. Good to hear from you.

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب