امروز : شنبه,۶ام مرداد ۱۴۰۳

در این چند ماه وزنه بسیاری از مؤلفه های برخی سیاسیون را دریافتم

دکتر یوسفی در پایان گفتند، عزیزانم، دوستان خوبم، شما نسبت به این برادر کم مقدار خود لطف دارید . من معروف شده ام اما سواد و توانم کمتر از این است که نامم بر سر زبان هاست. من وقتی نتوانم بر اساس قانون اساسی کار کنم انتظار دارید، وارد صحنه شوم؟

مگر نمی بینید دوره گردها مانند پیله وران چگونه خانه به خانه می چرخند و معامله می کنند؟! اگر دروغ می گویم به من بگویید تا خودم را اصلاح کنم.

7 دسامبر 2015

در این چند ماه وزنه بسیاری از مؤلفه های برخی سیاسیون را دریافتم

صبح دیروز دکتر یوسفی در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با چند تن از بچه های ممسنی دقایقی را با هم بودند. بچه های ممسنی در باره انتخابات با ایشان صحبت کردند. ایشان در این مدت کوتاه ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که ایشان را لایق دانسته و از او دعوت کردند، به گلایه از وضعیت سیاست زدگی تحصیل کردگان پرداخت.


ایشان بیان کردند که هرچند تا بحال با توجه به حضورم در رسانه ها و هم چنین پژوهش هایی که انجام داده ام، بسیاری از خصیصه های سیاسیون را درک کرده بودم، اما در این چند ماه وزنه بسیاری از مؤلفه های برخی سیاسیون را دریافتم.

ایشان ادامه دادند، ابتدا بسیاری از اصلاح طلبان و اعتدال گراها با حالت حتی ملتمسانه از من درخواست کردند که وارد این عرصه شوم. تلفن ها، پیامک ها، دعوت به گروه ها و  از را ه های دیگر هر کس می خواست به نحوی خودش را نزدیک کند. برخی کارخانه و اموال خود را به رخ می کشاندند، تا به من بفهمانند که از نظر هزینه مشکلی ندارم، برخی به جلسات دعوتم می کردند، برخی از طریق دیگران  وارد می شدند. بسیاری هم تماس گرفته و مرا برای کاری که از آن بیزارم( دوره گردی خانه به خانه و دست به سینه و با لبی خندان اما دروغین و غیره) دعوت کردند، اما همین که دیدند، من دو دل هستم، به جای این که اگر مرا دارای صلاحیت می دانند بر کار خویش اصرار بورزند، به راحتی  کنار کشیدند و من اتفاقاً همین را می خواستم.

در این مدت فهمدیم، برای چنین افرادی،  تألیف ارزش ندارد، چه مقاله و چه کتاب . طرح و پژوهش بی ارزش است. تدریس در دانشگاه فاقد وجاهت نزد این افراد است. شجاعت در بین سیاسیون ما مرده است. از ترس رد صلاحیت شدن من و یا هر کس دیگر سعی می کردند طوری رفتار کنند که مثلاً شورای نگهبان نفهمد و یا این که از من می خواستنند که طوری رفتار کنم که صلاحیتم تأیید شود. فهمیدم که توان برای این گونه تفکر بی معناست.

برخی از سیاسون دارای نشان هم سعی می کردند یک نفر را در لفافه پیشنهاد کنند. این جا بود که من چیزهایی دیدم که ای کاش نمی دیدم و نمی شنیدم و نمی فهمیدم. ای کاش وقت داشتم و صد البته هم مصلحت ایجاب می کرد تا خاطرات این دوره چند ماهه را برای مردم بنویسم. چه باید کرد؟! خصیصه من با بسیاری متفاوت است . تغییر این شخصیت هم برایم سخت است.

دکتر یوسفی ضمن تشکر از آقایانی که در این مکان گرد هم آمده بودند، گفتند که من خیلی کوچک تر از آن هستم که بتوانم وکیل شما ها بشوم. من از گزند سیاسیون چند رنگ می ترسم. خیلی می ترسم.

او به صورت بسیار خودمانی گفتند ، دوستان خوبم، من از نظر مالی دستم تنگ است. چیزی از خودم ندارم. برای این حرکت به میلیون ها تومان پول احتیاج است. آنان که با من تماس گرفته اند برای رضای خدا که این کار را نمی کنند. برای پیشبرد اهداف  بعدی خود در زمینه های متعدد اقدام می کنند. همین قدر که بتوانم در دانشگاه با جوان ها باشم و حرف دلشان را تا آن حد که اجازه بدهند به جامعه و مدیران برسانم هنر کرده ام.

دکتر یوسفی در جواب یکی از افراد که گفتند ما شما را دعوت می کنیم زیرا هم شفاف حرف می زنید و هم شجاع هستید، گفت، این ها کافی نیست. شفاف تا جایی که دستی با تو همراه باشد. با یک دست نمی توان  صدایی در آورد. شجاعت هم زمانی ارزش دارد که ده ها بلکه صدها مانع  بر سر راهت قرار ندهند. موانعی که از آن به عنوان خطوط قرمز یاد می شود مگر می گذارد که من و یا امثال من حرف بزنیم. البته این ها از سوی باندهای سیاسی است و من حکومت و نظام را متهم نمی کنم.

دکتر یوسفی در پایان گفتند، عزیزانم، دوستان خوبم، شما نسبت به این برادر کم مقدار خود لطف دارید . من معروف شده ام اما سواد و توانم کمتر از این است که نامم بر سر زبان هاست. من وقتی نتوانم بر اساس قانون اساسی کار کنم انتظار دارید، وارد صحنه شوم؟

مگر نمی بینید دوره گردها مانند پیله وران چگونه خانه به خانه می چرخند و معامله می کنند؟! اگر دروغ می گویم به من بگویید تا خودم را اصلاح کنم.

اما با همه این اوصاف هنوز دارم فکر می کنم. با مشاورین زیادی مشاورت کرده ام. نظر آنان و هم چنین توان خودم و وضعیت جامعه را کنار هم می گذارم اگر به جمع بندی رسیدم که وارد صحنه شوم، بدون این که در نظرم باشد که رأی بیاورم و صرفاً برای ادای دین و لبیک به شما عزیزان ثبت نام می کنم.

محتوای این نشست دوستانه از نوار پیاده گردید. دکتر یوسفی به خاطر جلوگیری از تهمت ها و افتراء های سیاسیون و برخی مغرضین در چنین نشست هایی اقدام به ضبط متن نشست ها می کند .

نظرات
  1. قمر فراستی 2015-12-14 23:56

    خدا همراهتان باشد

  2. Colonel 2016-08-15 17:55

    Aw, this was a really nice post. Taking the time and actual effort to make a very good article… but what can I say… I put things off a lot and do;2&8#17nt manage to get nearly anything done.

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب