امروز : چهارشنبه,۱۹ام اردیبهشت ۱۴۰۳

طی نامه ای به دکتر مسعود گودرزی: پیشنهادات و ارایه راهکار برای جاده کمربندی شهر مصیری

پیرو نقدهای سال های اخیر اینجانب  پیرامون معضل کمربندی شهر مصیری در زیر  به طور مختصر راهکارهای پیشنهادی خود را برای رفع این مسئله ارائه و اعلام می دارد که این موارد پیشنهادات بنده بوده و قابل نقد و تغییر و موضوع مهم این است که با همفکری و همدلی بین مردم، متخصصین ، کارشناسان و دولت بتوانیم به رفع این معضل اقدام نماییم.

30 سپتامبر 2016

جناب آقای دکتر گودرزی نماینده محترم مردم فهیم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل محمد و احترام

پیرو نقدهای سال های اخیر اینجانب  پیرامون معضل کمربندی شهر مصیری در زیر  به طور مختصر راهکارهای پیشنهادی خود را برای رفع این مسئله ارائه و اعلام می دارد که این موارد پیشنهادات بنده بوده و قابل نقد و تغییر و موضوع مهم این است که با همفکری و همدلی بین مردم، متخصصین ، کارشناسان و دولت بتوانیم به رفع این معضل اقدام نماییم.

۱- ایجاد جاده کمر بندی در بخش جنوبی مصیری
هرچند این جاده کمربندی بخش قابل توجهی از زمین های کشاورزی را از بین خواهد برد ولی پیشرفت محله های شوسنی و ضامنی و حتی شاه جان احمد در آینده بر مشکلات خواهد افزود. البته این امر نباید به این امر منجر بشود که شهر مصیری از جاده کمر بندی جدید فاصله زیادی داشته باشد زیرا در آن صورت به شهر مصیری از جهات دیگر خسارت وارد خواهد شد. قبلا نیز این پیشنهاد ارائه شده بود و علی الظاهر بخش هایی از این مسیر آغاز ولی در ادامه تعطیل گردید.
۲-  تبدیل جاده کمربندی فعلی به بولوار
با تبدیل این جاده به بولوار از تصادفاتی مانند آن چه در روزهای اخیر رخ داد جلوگیری خواهد شد. جزئیات این امر را متخصصین محترم شهرداری مراجع ذیصلاح پیگیری خواهند کرد.
۳- تغییرات در بخش هایی از جاده کمربندی که از نظر فنی دارای اشکال است.
بخش هایی از جاده کمر بندی دارای موج است که به نظر می رسد با ایجاد بولوار نیز این قسمت های موج دار، موجب خروج وسایل نقلیه از جاده و ورود به درون بولوار شود. بنابرین، پیشنهاد می گردد این بخش ها به صورت مقتضی تغییر و یا اصلاح گردد.
۴- ایجاد پل های عابر پیاده در چند نقطه جاده
بخشی از تلفات جاده ای در کمر بندی مصیری مربوط به عابرین پیاده است.  از این رو، پیشنهاد می گردد که در مدخل تقاطع خیابان های شهر با جاده کمربندی  پل های عابر پیاده تاسیس گردد.
۵- ایجاد زیر گذر در بخش ورودی و خروجی شهر
در بدو ورود شهر مصیری پلی ساخته و رها گردیده که پیشنهاد می گردد در اولین گام این پل تخریب گردیده، سپس نسبت به ایجاد زیر گذر برای شهر اقدام شود.
در خصوص خروجی شهر و تقاطع بسیار خطرناکی که در انتهای جاده کمربندی در غرب شهر مصیری  وجود دارد که این مکان حوادث دلخراشی را در سال های گذشته رقم زده است پیشنهاد می گردد: زیر یا رو گذرهایی(نحوه ساخت با نظر متخصصین مربوطه است) احداث گردد.
۶- ایجاد فلکه هایی(میادین ) در تقاطع متعدد جاده
به عنوان مثال تقاطع جاده قبرستان(گلزار شهدای خفرک ) در شمال باقری، تقاطع کنار مسجد محله بردکوه، تقاطع کنار حوض خان یا ساختمان جدید شهر داری و تقاطع خیابان جنگل یا سردار جنگل (اگر اسم را درست گفته باشم) که در نزدیکی شهرداری فعلی شهر قرار دارد.
۷- مشارکت مردمی
در پایان از مردم شهر مصیری و حومه و خصوصا شورای محترم اسلامی شهر استدعا می شود که همچون اجداد خود که با ایجاد سازمان های مشارکتی سنتی امور را حتی بدون حضور دولت ها انجام می دادند، به منظور کمک به توسعه و بافت شهرمان در امر اجرایی شدن عملیات تغییر بافت شهری با مدیران و دست اندر کاران دستگاه های اجرایی همکاری جدی نمایند.
یادآوری می گردد که درخواست وجه از مردم از نظر روانی دارای بار منفی است، اما مشارکت مردم به صورت آگاهانه و به دور از اجبار با موفقیت همراه خواهد بود.
بنده حقیر با توجه به تخصص تحصیلی و تجربه در فیلد و بازدید از نمونه های متعدد در کشور و مطالعه طرح های مختلف مشارکتی سایر کشورها، آمادگی خود را برای همکاری در امر تسهیل گری مورد اخیر اعلام می دارم.
درود بر آنان که هدایت را اطاعت کردند

برادر کوچک شما
جلال یوسفی
نهم/مهرماه/۱۳۹۵

رونوشت:
۱- فرماندار محترم شهرستان رستم   جهت استحضار و پیگیری لازم
۲-امام جمعه محترم مصیری جهت استحضار
۳- شهرداری شهر مصیری جهت پیگیری و اقدام
۴- شورای اسلامی شهر مصیری به عنوان سازمان مردم نهاد جهت پیگیری موضوع
۵- اداره راه و شهرسازی شهرستان رستم جهت همکاری و پیگیری بخش های مربوط به آن دستگاه

 

نظرات
  1. علی رضا 2016-12-15 00:46

    دکتر یه تنه جناب گودرزی رو بردی مجلس ولی اینا دارن خرابت میکنن

  2. ادمین . 2016-12-15 17:51

    سلام. مهم نیست دکتر یوسفی می گوید: چیزی برای از دست دادن ندارم که تخریب شوم. نگران نباشید. همه چیز درست می شود.

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب