امروز : چهارشنبه,۱۹ام اردیبهشت ۱۴۰۳

نکاتی پیرامون سخنان ترامپ و خروج آمریکا از برجام

 سؤال این است، اولین تولید کننده این سلاح چه کشوری بود و از این سلاح در دنیا اولین بار علیه مردم توسط چه کشوری استفاده گردید؟

9 می 2018

دکتر جلال یوسفی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش سخنرانی خود درباره خروج از توافق هسته‌ای ایران را آغاز کرد.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود بار دیگر اتهاماتی را درباره حمایت ایران از تروریسم بیان کرد.

وی در سخنرانی خود مدعی شد که نظام ایران سازمان‌های تروریستی را تامین مالی کرده و ثروت ملت خود را به هدر داد.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران از القاعده، طالبان، حماس و حزب‌الله حمایت می‌کند و موشک به منطقه صادر می‌کند.

این سخنان ترامپ این خودشیفته افسارگسیخته در حالی از کاخ سفید بیان می شود که القاعده ساخته دست عربستان سعودی است و رهبر القاعده از شرکای تجاری خاندان ریاست جمهوری وقت آمریکا بوده است. همچنین طالبان ساخته دست خود آمریکایی ها است. در خصوص حماس نیز باید یاد آور شد که حماس در برابر رژیمی که سراسر خاک فلسطین را با کمک استعمار پیر انگلستان و با پشتیبانی بعدی امپریالیسم از آمریکا و اروپا  اشغال و حقوق حقه مردم فلسطین را پایمال کرده، ایستادگی می کند. حزب الله نیز صرفاً در برابر تجاوزات اسراییل ایستاده است و تا کنون خود اقدامی را  ابتدا به ساکن شروع نکرده است.

اما در باره صدور موشک توسط ایران به منطقه، یادآور می شود که به فرض صحت گفته های این افسارگسیخته یانکی، مگر آنان سالیانه میلیاردها دلار اسلحه به دنیا نمی فروشند. ایران نیز حق دارد، سلاح های ساخته شده خود را به هر جا که خواست بفروشد. این گونه برخورد دوگانه، ناشی از خوی استعمارگری و در حقیقت برخورد آمریکا و اروپا ناشی از ته نشست های ذهنی شکست های  حقارت بار غرب از حکومت های ایران قبل از اسلام و نیز شکست در جنگ های صلیبی است. این وضعیت نه تنها در مسایل سیاسی بلکه در نوشته های علمی اندیشمندان و جامعه شناسان آمریکایی و اروپایی دیده می شود. سراسر کتاب « استبداد شرقی» ویتفوگل نماد این حقارت است.

ترامپ در بخشی از سخنان خود، مدعی شد: توافق هسته‌ای به ایران اجازه داد تا غنی سازی اورانیوم را ادامه دهد و این توافق فاجعه آمیز به نظام ایران میلیون ها دلار اعطا کرد و به ایران اجازه می‌دهد تا در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار بگیرد.

سؤال این است، اولین تولید کننده این سلاح چه کشوری بود و از این سلاح در دنیا اولین بار علیه مردم توسط چه کشوری استفاده گردید؟

اگر ایران روزی به این نتیجه برسد که سلاح هسته ای بسازد، صرفاً برای بازدارندگی قدرت های بی حد و حساب امپریالیسم و به خصوص آمریکا و شرکای او در اروپاست. سابقه ایران در فرمانروایی دنیا در دوران هخامنشی و عدالت و همچنین احترام برای فرهنگ و سلایق ایالات  تحت نفوذ خود در تاریخ مضبوط است. اما تاریخ اروپا از پرتغال، فرانسه، انگلیس و …تا خود آمریکایی ها در کشورهای دنیا از جمله هند، استرالیا، آمریکای جنوبی، الجزایر و غیره مشخص است و تاریخ ننگین و سیاه آن هنوز بر دامن این غارتگران به ویژه در قاره آفریقا و تجارت آنان در بردگی انسان ها مانده است.

ترامپ ادعا کرد: امروز دلایل قاطعانه‌ای داریم که وعده‌های ایران درباره وقف غنی سازی اورانیوم دروغ بوده و اگر به این توافق اجازه داده شود که ادامه یابد مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه بوجود خواهد آمد و این توافق فعالیت‌های ایران برای بی ثبات کردن منطقه را متوقف نکرد و این توافق نتوانست مانع از توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران شود.

این آمریکاست که در چند دهه گذشته در عراق، افغانستان، سوریه، سایر کشورهای عربی و نیز شرکای او در بوسنی و هرزگوین و غیره جهان را نا امن کرده اند. چه کسانی هشت سال رژیم بعث عراق را علیه ایران پشتیبانی کردند؟ چه کسانی به کشورهای شیخ نشین مفت خور عرب حاشیه خلیج فارس و بادیه نشینان تازه به دوران رسیده عربستان سلاح میلیاردی می فروشند؟ چه کسانی « داعش» ، طالبان، القاعده و سایر تروریست ها را ساخته و تجهیز کردند؟ و… سلاح های شیمیایی استفاده شده در جنگ ایران و عراق توسط صدام علیه رزمندگان ایرانی از کجا تأمین می شد؟ آیا ایرانی ها آدم نستند؟ اتفاقاً این اروپاییان و غربی هاست که تازه به دوران رسیده و دارای خوی وحشی گری هستند و الا چه انسان آزاده ای حاضر می شود از سموم خطرناکی چون گازهای خردل و سیانور علیه مردم دنیا استفاده نماید.

البته لازم است که ترامپ این شواهد خود را نیز مبنی بر عدول ایران از توافق هسته ای به مردم دنیا نشان می داد.

او هم چنین مدعی شد:  توافق هسته‌ای نمی‌تواند مانع از دستیابی ایران به خطرناکترین سلاح‌ها شود.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر با شرکا و متحدانمان برای اصلاح برجام تلاش کردیم … بعد از مشورت‌های اخیر برای ما مشخص شد که نمی‌توانیم مانع از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای شویم.

بد عهدی و بد قولی ریشه در ژن اروپاییان که آمریکایی ها نیز بچه ناخلف آنان است، از قدیم نهفته بوده است و از آن جا که یهودیان بر این کشورها احاطه دارند، بدقولی و شکست عهد که از مشخصه های بارز یهودیان است و در تاریخ نیز ضبط شده است، بر این ها تأثیر بیشتری دارد و برای ما چیز تازه ای نیست.

ترامپ، در حالی که توافق هسته‌ای را از اساس معیوب دانست، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد. وی افزود که فرمانی اجرایی برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را امضا خواهم کرد.

ترامپ در انتها گفت که برای مذاکره مجدد یک توافق هسته‌ای قابل قبول با ایران «آماده، مایل و توانا» است.

خروج آمریکا از این پیمان، چهره واقعی او را به دنیایی با سران خفته و مردمی بیدار، بیش از پیش روشن کرد. و بسیار جای تأسف است که متفکرین سیاسی ما در طیف اصول گرا برای به کرسی نشاندن حرف خود، چوب لای چرخ دولت گذاشتند و دولت مردان نیز با مسامحه کاری و تسامح در برابر آنان نتوانستند از این تهدید برای کشور فرصت بسازند و الا امروز این ایران بود که با دست پر در برابر آنان ظاهر می شد و آمریکا را در انظار دنیا منزوی می کرد. عده ای از سیاسیون و غیره حداکثر سعی خود را نمودند تا کاری کنند که « برجام» شکسته بخورد و برای این کار از هیچ سعی و کوششی فرو گذار نکردند. کیهان نشینان و امثال آنان از این دسته اند که در محضر خداوند روز قیامت و محضر ملت باید پاسخگو باشند. دولت نیز در برابر برخی کارهای پشت پرده ساکت ماند و ملت را در جریان قرار نداد که من از این به عنوان « ترس یا معامله» نام می برم. این اعمال خیانت به ملت و کشور است و در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد و تاریخ در باره ما قضاوت خواهد نمود. 

نکته ای را که در پایان لازم می دانم بدان اشاره کنم این است که، اکنون که با خودشیفتگی و وحشیگری یک رییس جمهور و عهد شکنی اروپاییان( که از ژن به ارث برده اند) و نیز ناشایستگی سیاسیون ما به این جا رسیده ایم، پیشنهاد این است که به هیچ عنوان پای میز مذاکره مجدد ننشسته و به جای آن چند کار انجام بدهند.

یکی این که با دست دادن به دست هم و تقسیم قدرت بین خود و البته با انتصاب مدیران شایسته از هر دو گروه این انحصار طلبی را کنار گذاشته و موجب انسجام ملی گردند( چیزی که در ایران فعلی تقریباً غیره به نظر می رسد).

دیگر این که با همت و جلوگیری از هزینه های جانبی و پرت، به وضع اشتغال و تولید داخلی توجه کرده و با همین مقدار به وضعیت جوانان و جامعه سرو سامان بدهند تا دشمن نتواند از درون نیز بر ما ضربه بزند.

سوم این که با شدت با رانت خواران و هم چنین دوتابعیتی ها که مترصد فرارند و نیز جاسوسانی که اسرار کشور را فروخته اند، زمین خواران و غیره برخورد گردد، به طوری که حتی گردن زدن زمین خوران و غیره در میدان شهر کمترین برخورد با آنان باشد.

چهارم اگر قرار است، دنیا توسط یک عده استکبار برای ما نا امن باشد، ما نیز باید دنیا را برای آنان ان امن کنیم. به ویژه خلیج فارس را بر یک مشت شیخ حاکم دائم الخمر برای فروش نفت آنان نا امن کنیم. البته این زمانی است که آنان ابتدا اقدام کنند.

پنجم در صورتی که اسراییل دست از این ترقه بازی های لفظی اش بر ندارد، جا دارد، به نحوی فعلاً قطرات آبی بر این ترقه هایش ریخته شود تا در صورت ادامه خاطره اجدادشان را در عربستان زنده کرده و نیز به آنان یاد آور شد که اجدادشان به دست ایرانیان آزاد شده اند.

ششم این که کشور با شعار قدیمی ولایت ما« کُر کدخدا دوور کیبنو» اداره نمی شود.

نکند روزی مجبور بشویم با حقارت تمام تن به ذلتی بدهیم که تاریخ از ما به بدی یاد نماید.

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

نظرسنجی



محل قرار گیری نظر سنجی

طراحی و اجرا :  تابناك وب